استقلال، خودباوری و خوداتکایی از دستاوردهای مهم انقلاب/پاداش پایان خدمت کارکنان دولت ۴۷۲ میلیون تومان مشخص شد

استقلال، خودباوری و خوداتکایی از دستاوردهای مهم انقلاب، پاداش پایان خدمت کارکنان دولت ۴۷۲ میلیون تومان مشخص شد، ایران حمله راکتی به فرودگاه بغداد را محکوم کرد، اعتماد ملت ترمیم شود برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، استقلال، خودباوری و خوداتکایی از دستاوردهای مهم انقلاب، پاداش پایان خدمت کارکنان دولت ۴۷۲ میلیون تومان مشخص شد، ایران حمله راکتی به فرودگاه بغداد را محکوم کرد، اعتماد ملت ترمیم شود از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه ۹ بهمن است.

استقلال، خودباوری و خوداتکایی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است

امیر سرتیپ محمد اکرمی نیا، در دومین همایش بیانیه گام دوم انقلاب که در دانشگاه افسری امام علی (ع) نیروی زمینی ارتش برگزار شد، گفت: این بیانیه چشم انداز انقلاب اسلامی ایران را که یک پدیده شگرف قرن بیستم بوده ترسیم کرده است.

وی به جایگاه ایران در دوران قاجار و پهلوی اول و دوم در منطقه اشاره و تصریح کرد: ایران در آن دوران کشوری تحقیر شده بود و قراردادهای ترکمانچای و گلستان در دوران قاجار، اشغال ایران در دوران پهلوی اول و ژاندارمی آمریکا در منطقه در دوران پهلوی دوم نشانه ضعف و جایگاه نازل ایران در دوران معاصر است.

معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش  ادامه داد: کشور عزیزمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی بحران های زیادی از جمله، تجزیه طلبی، فتنه های داخلی، جنگ و تحریم را پشت سر گذاشته و مسیر پر فراز و نشیبی را با موفقیت طی کرده است.

 سرتیپ اکرمی نیا با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی پنج گام را ترسیم فرموده اند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی گام های ترسیم شده برای انقلاب است که تا کنون گام های اول و دوم را با موفقیت پشت سر گذاشته ایم.

وی افزود: انقلاب اسلامی در مقابل تهدیدات دشمنان در سال های اخیر، الگوی نوینی از  مقاومت و دفاع را ارایه و نهادینه کرده که با ویژگی فرامرزی، فراملی، فرادینی و فرا قومی، بسیار کارآمد و اثربخش است و توانسته در برابر دشمنان بازدارندگی ایجاد کند.

معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، تصریح کرد: انقلاب اسلامی با گذشت بیش از چهار دهه، به اصول خود پایبند بوده و امنیت، آرامش و ثبات مرزی و ارزی را برای ایران عزیز به ارمغان آورده است و علاوه بر این ایران را بر قله  پیشرفت های علمی و فناوری های نوین مانند نانو، هسته ای، سلول های بنیادی و فناوری های دفاعی نشانده است.

 

پاداش پایان خدمت کارکنان دولت ۴۷۲ میلیون تومان مشخص شد

رحیم زارع در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به جلسه صبح امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400 گفت: در جلسه امروز کمیسیون پاداش پایان خدمت کارکنان مشمول ماده 107 قانون خدمات کشوری با احتساب فوق العاده به مقامات، روسا، مدیران و کارکنان تمام دستگاه های اجرایی برنامه ششم توسعه و همچنین وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی در ازای هر سال خدمت حداکثر تا 30 سال، 472 میلیون تومان تعیین شد.

 

سخنگوی کمیسیون تلفیق اظهار داشت: پیشنهاد دولت برای پاداش پایان خدمت 445 میلیون تومان بود.

 

وی بیان کرد: کمیسیون تلفیق همچنین امروز بحث حذف یا ابقای ارز ترجیحی در لایحه بودجه 1400 را مورد بررسی قرار می دهد.

 

بررسی نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران

نمایندگان مجلس شورای اسلامی این هفته طبق روال هفته های اخیر در روزهای یکشنبه سه شنبه و چهارشنبه جلسه علنی خواهند داشت و در این جلسات وظایف تفنینی و نظارتی خود را پیگیری خواهند کرد.

 بر اساس برنامه اعلام شده این هفته نمایندگان بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار و همچنین بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در دستور کار دارند.

 طرح دو فوریتی الحاق یک تبصره به ماده ۲۰۶ قانون آیین نامه داخلی مجلس و بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح الحاق یک تبصره به ماده ۶۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران هم از برنامه های این هفته نمایندگان در جلسات علنی خواهد بود

بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح‌های فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه انتخابات در حوزه شوراها و شهرداری ها، حوزه احزاب سیاسی و حوزه ورزش، لایحه موافقت نامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری نیکاراگوئه از دیگر برنامه های نمایندگان در هفته جاری است.

 نمایندگان این هفته همچنین طرح اصلاح تبصره ۱ قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان و لایحه پروتکل بین دولت جمهوری اسلامی ایران و شورای فدرال سوئیس به منظور اصلاح موافقت نامه ۵ آبان ۱۳۸۱ هجری شمسی ( ۲۷ اکتبر ۲۰۰۲ ) برای اجتناب از اخذ مالیات مضاعف در مورد مالیات های بردرآمد و سرمایه و پروتکل آن را هم در دستور کار دارند.

بررسی لایحه موافقت‌نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری غنا به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات‌های بر درآمد، سرمایه و عواید سرمایه‌ای، طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه احزاب سیاسی، طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه ورزشی، لایحه به هزینه قطعی منظور قطعی نمودن اعتبار وسایل حفاظتی جزیره خارک و طرح استفساریه ماده ۸۱ قانون مالیاتهای مستقیم هم قرار است در صحن علنی مجلس بررسی شود.

لایحه موافقت نامه خدمات هوایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری صربستان، طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی، طرح مدیریت یکپارچه داده‌ها و اطلاعات ملی، طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل، طرح شفافیت آرای نمایندگان، طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس، طرح جامع مدیریت شهری و روستایی و رد طرح تشکیل سازمان نظام مهندسی پزشکی هم در دستور کار این هفته نمایندگان اعلام شده است.

 

ایران حمله راکتی به فرودگاه بغداد را محکوم کرد

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه هدف قرار گرفتن فرودگاه بغداد را اقدامی در جهت برهم زدن ثبات و استقرار عراق قلمداد و آن را محکوم کرد و گفت: اینگونه اقدامات مشکوک موجب ایجاد ناامنی و آشوب در عراق شده و راه را برای بدخواهان و فتنه انگیزان فراهم می کند و خدمات رسانی دولت را برای شهروندان عراق تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از برقراری و حفظ امنیت در عراق، توسعه ‌پیشرفت این کشور، فراگیر شدن امنیت و یکپارچگی عراق حمایت کرده و از اقدامات دولت عراق در برقراری ثبات و استقرار این کشور پشتیبانی می کند.

 

براساس اخبار و گزارش‌های رسانه‌ای، ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه بامداد جمعه هشتم بهمن ماه، ۱۰ راکت کاتیوشا شلیک شد که از این تعداد ۶ راکت به بخش نظامی فرودگاه بغداد (پایگاه ویکتوریا آمریکا) اصابت کرده است.

 

با وجود فعال شدن سامانه ضدهوایی سیرام آمریکا بدنبال این حمله راکتی، خبرها حکایت از این دارد که ۶ راکت از ۱۰ راکت ۱۰۷ میلیمتری شلیک شده به پایگاه مذکور اصابت کرده است. برخی گزارش ها نیز حاکی از اصابت تنها ۳ راکت و به جا ماندن سه راکت دیگر در خودروی حامل راکت انداز است.

 

اعتماد ملت ترمیم شود

سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: در زمان معرفی دولت نسبت به حضور برخی وزرای فاقد تجربه و خودرأی در تیم اقتصادی دولت هشدار دادم. خروجی شد تشدید بحران ‎بورس، تورم،خودرو و ‎بیکاری.


حال هشداری دیگر، آقایان وزرا! به حرمت رئیس جمهور، باهمتی که صرف کاریابی اقربا و‌ فرمانبران کارنابلد شده اعتماد ملت را ترمیم کنید.

کد خبر 1141050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha