خیرین مدرسه ساز پشتوانه اجتماعی برای علم آموزی

توسعه و پیشرفت جامعه از مسیر دانایی می گذرد که خیرین مدرسه ساز ژشتوانه اجتماعی این حرکت ماندگار هستند.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: علم و دانایی از پایه های اساسی پیشرفت و توسعه جوامع به حساب می آیند که نظام تعلیم و تربیت از مبادی تحقق این امر در کنار روش ها و راه های دسترسی به این موضوع است.

نظام آموزشی کشور در ارتقا سطح دانایی و دانش جامعه راهکارهای متعددی را پیش بینی کرده که حضور دانش آموزان در مدارس و کسب علم یکی از آن ها است که نهضت های سواد آموزی و کلاس های فوق برنامه از دیگر روش های این حوزه است.

آموزش رایگان یکی از اصول قانون اسلامی کشورمان است که حاکمیت در تحقق این امر باید برنامه ریزی داشته باشد تا تحصیل رایگان برای افراد در گروه های مختلف سنی فراهم شود.

سواد خواندن و نوشتن جز مهمترین کارهایی است که در نظام آموزشی محقق می شود و افراد از سن کودکی وارد مدرسه شده و آموزش های لازم را فرا می گیرند.

مدرسه مهمترین مکان برای کسب علم و دانش است و به عنوان خانه دوم مطرح شده و همت برای حفظ و توسعه آموزش با احداث مدارس و تسهیل شرایط دسترسی به این مراکز مورد انتظار است.

 

*مدرسه سازی و مشارکت مدنی

محدودیت های مالی دولت در ساخت و توسعه محیط های آموزشی نباید در تحقق امر قانون اساسی یعنی دسترسی آسان به آموزش و پرورش رایگان اختلال ایجاد کند.

تسهیل شرایط دسترسی به آموزش و پرورش رایگان از برنامه هایی است که محدودیت های اعتباری دولت ها مانع از آن نشده و البته این امر با مشارکت مدنی مردم معنا پیدا کرده است.

افراد خیر اندیش که با پرداخت هزینه ای ساخت و ساز مدارس دولت را در توسعه و پیشرفت و علم آموزی کمک کرده اند و شرایط را برای تحصیل آماده کرده اند.

معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان با اشاره به همت خیرین در توسعه محیط های آموزشی گفت: 80 درصد از مدارس این استان توسط خیرین در حال احداث است.

«علی اصغر ذاکران« ادامه داد: خیرین از 50 تا 100 درصد پروژه های فرهنگی و آموزشی را متعهد شده اند که تکمیل و تجهیز آن بر عهده دولت قرار می گیرد.

وی یادآورشد: این مشارکت ها تنها در مدرسه سازی نیست و برخی در احداث مراکز پرورشی و فرهنگی همکاری کرده اند.

معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان با بیان اینکه بیش از 300 مدرسه در حال ساخت است، تصریح کرد: مشارکت 80 درصد خیرین در بهره برداری و احداث سریع مدارس نقش داشته و بدون همکاری آنان این امر محقق نمی شد.

 

*همت خیرین مشارکت در مدرسه سازی و مدرسه یاری

خیرین نیک اندیش در گروه های سنی مختلف و در میزان مختلف در امر مدرسه سازی مشارکت دارند و همین موضوع باعث شده که شاهد بهسازی، مقاوم سازی و یا احداث سریع مدارس باشیم.

مدرسه یاری بخش دیگری از مشارکت خیرین بوده که آن ها در تامین هزینه های جاری مدارس همکار دولت بوده اند که سهم مهمی را در تداوم مسیر علم آموزی دارند.

 

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان با اشاره به همکاری بیش از هزار خیر مدرسه ساز در استان اصفهان گفت: خیرین بخش زیادی از سهم احداث مدارس را دارند.

«فرید الدین عبد یزدان« افزود: علاوه بر تعداد این خیرین عضو مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان، بسیاری از افراد و خانواده های دانش آموزان به صورت موردی کمک برای توسعه مدرسه سازی دارند.

وی مدرسه یاری را یکی از دیگر جلوه های کمک به حوزه علم و دانش اعلام کرد و اظهارداشت: خیلی از افراد نیز در این راستا همکاری دارند که معمولا این افراد از اقشار جوانان استان هستند.

 

*مدرسه سازی و احسان ماندگار

 

اجر و پاداش ماندگاری که انسان پس از فوت و در عالم برزخ نیز از آن بهره می برد، به سبب رفتار نیکو و باقیات و الصالحات او در زمان حیات است.

مدرسه سازی نمونه ای از باقیات و الصالحات برای دنیا و‌آخرت انسان است که سبب اجر و پاداش بی انتها در دوران حیات و برزخ او خواهد شد.

 

امام جمعه تیران و کرون با اشاره به اینکه احسان ماندگار توشه ای پایدار برای انسان است، گفت: وقف و احداث مدرسه و محیط های خدمات رسان که مردم از آن نفع ببرند در دوران پس از مرگ برای خیرین اجر دارد.

حجت الاسلام «حسین رشیدیان« افزود:‌ مدرسه سازی مصداق بارز احسان ماندگار است و کسانی که در این امر مشارکت و همت کنند اجری عظیم دارند و جامعه را برای سعادتمندی و پیشرفت حمایت کرده اند.

کد خبر 1141105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha