مزايده خودروهاي کارکرده سایپا /باید فناوری هایی که در پتروشیمی ها وجود دارد کنار یکدیگر قرار دهیم

مزايده خودروهاي کارکرده سایپا از ۱۲ تا ۱۶ بهمن ماه، ایران در حوزه زیست فناوری در منطقه بی رقیب است، باید فناوری هایی که در پتروشیمی ها وجود دارد کنار یکدیگر قرار دهیم برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز دوشنبه ۱۱ بهمن شبستان به شرح زیر است:

مزايده خودروهاي کارکرده از ۱۲ تا ۱۶ بهمن ماه/ فروش ۲۲۶ خودرو با يك كليك

گروه خودروسازي سايپا 226 خودرو کارکرده خود را به صورت مزایده عمومی به فروش می رساند و  هموطنان مي توانند از طريق آدرس اینترنتی https://auc.saipacorp.com فرايند ثبت نام را آغاز و در روزهاي 12 تا 16 بهمن ماه رسما با پرداخت ودیعه و پذیرش شرایط مزایده نسبت به اعلام رقم پيشنهادي براي خريد این خودروها اقدام کنند.

گروه خودروسازی سایپا در راستاي تسهيل امور این مزایده، امکان رویت تصاویر خودروها در پرتال و همچنین بازديد حضوري را در آدرس كيلومتر 15 جاده مخصوص، خيابان 52، روبروي اداره تحويل سايپا، پاركينگ شيرازي (از ساعت 8 تا 15)  فراهم کرده است.

ثبت نام كنندگان با پرداخت وديعه 4 ميليون تومان، مي توانند در فرآيند مزايده قرار گیرند.

براساس روال مزایده، بالاترین مبلغ پیشنهادی به صورت مکانیزه به عنوان برنده مزایده انتخاب و نتایج ۲ ساعت بعد از پایان به صورت خودکار اعلام خواهد شد.

گفتنی است تمام فرآيند این مزایده به صورت اينترنتي انجام مي شود تا ضمن تسهيل امور، روندی سريع، شفاف و مشخص، امکان مشارکت بیشتر هموطنان در سراسر کشور وجود داشته باشد.

 

ایران در حوزه زیست فناوری در منطقه بی رقیب است

مریم تاج آبادی ابراهیمی، رئیس انجمن پروبیوتیک شب گذشته (یکشنبه 10 بهمن) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان این که در حوزه زیست فناوری در رتبه علمی دوازدهم دنیا قرار داریم و در منطقه بی رقیب هستیم، افزود: در حوزه دارو و غذا از خروج یک و هشت دهم میلیارد دلار ارز برای واردات جلوگیری کردیم. در آسیا کنار چین و ژاپن قرار داریم اما ظرفیت های بسیاری برای پیشرفت در این حوزه در کشور وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه حوزه زیست فناوری در همه علوم نقش دارد که نمونه آن افزایش تولید نفت، پاکسازی محیط، پیشگیری، تشخیص ودرمان بیماری ها و تولید واکسن است، اضافه کرد: در حوزه دانش بنیان فراتر از تأمین تجهیزات، موضوع آموزش منابع انسانی را داریم زیرا ابتدا باید نیروی متخصص تأمین شود و این وظیفه دانشگاه هاست.

 

رئیس انجمن پروبیوتیک با اشاره به اینکه دانشگاه باید آموزش- صنعت محور و ارتباط منسجمی بین صنعت و دانشگاه وجود داشته باشد، افزود: برای داشتن صنعت دانش بنیان باید دانشگاه ها نیروهای متخصص تربیت کنند.

 

تاج آبادی تأسیس شرکت های شتاب دهنده را الگوی بسیار خوبی در زمینه دانش بنیانی کردن صنعت بیان و اضافه کرد: از این مسیر جوانان تشویق و بسیار سریعتر وارد عرصه فعالیت های دانش بنیان می شوند. حوزه زیست فناوری در سال 1404 بازاری به ارزش 750 میلیارد دلار خواهد داشت که بر اساس سند چشم انداز باید به سه درصد از این بازار که حدود 23 میلیارد دلار است دست یابیم اما اکنون فقط از خروج حدود دو میلیارد دلار ارز جلوگیری کرده ایم و با عدد پیش بینی شده فاصله داریم

 

باید نقشه راهبردی صنعت کشور برای جلوگیری از تغییر و تحولات دولت ها ترسیم شود

مجید روحی نیاسر، رئیس هیأت مدیره شرکت تولیدی مهندسی شب گذشته (یکشنبه 10 بهمن) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه تغییر روش ها و مدیریت ها و مقررات غیرضرور به صنعت و تولید ضربه می زند، گفت: باید نقشه راهبردی صنعت کشور برای جلوگیری از تغییر و تحولات دولت ها ترسیم شود. اکنون دغدغه صنایع تجهیزات پزشکی، مقررات غیر ضروری است که در هیچ جای دنیا این مقررات وجود ندارد.

 

روحی با بیان اینکه اگر به مدت یک هفته تا 10 روز مواد اولیه وارد کارخانه ها برای تولید شد می توانیم به رفع موانع تولید امیدوار باشیم، افزود: مقررات غیرضروری و تغییر روش ها برای همه صنعت کشور وجود دارد و به آن ضربه می زند.

 

رئیس هیأت مدیره شرکت تولیدی مهندسی گفت: زیربنای هر کسب و کار و تولید، دانش است، البته این به مدیران صنعت و تفکر آنها باز می گردد.

 

روحی با بیان این که کارها باید از ابتدا بر اساس دانش، پایه گذاری شود، افزود: یکی از مشکلات واحدهای صنعتی؛ منابع انسانی و ضعف آموزش نیروی کار است. این مشکل از مهد کودک ها آغاز می شود و متأسفانه تا دانشگاه دانش را تئوری آموزش می دهیم، بنابراین با توجه به این همه فارغ التحصیل، برای جذب نیروی متخصص مشکل داریم.

 

وی با اشاره به اینکه صنایع باید برای منابع انسانی، جذب و ماندگاری آنها هزینه کنند، گفت: در سند راهبردی صنعت باید همه شاخص ها محاسبه و اولویت ها مشخص شوند. در حوزه تجهیزات پزشکی، این سند راهبردی اواخر اسفند امسال با همکاری وزارت صمت کامل می شود.

 

باید فناوری هایی که در پتروشیمی ها وجود دارد کنار یکدیگر قرار دهیم

امیرعباس اختراعی، رئیس هیأت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران شب گذشته (یکشنبه 10 بهمن) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه به نظر من امسال به دلیل تغییر دولت و تغییر سیاست ها، توفیق چندانی در جهت رفع موانع تولید نداشتیم، گفت: به عنوان نمونه برای مقابله با قاچاق مقررات سخت گیرانه ای در گمرکات وضع شده است اما آنهایی که در چارچوب کار می کنند، با این مقررات دچار مشکلات بیشتری شده اند.

 

اختراعی با بیان اینکه کالایی که به عنوان ماده اولیه تولید باید پس از ورود به گمرک 10 روزه ترخیص شود، اکنون 30 - 40 روز و حتی 50 روز ترخیص آن زمان می برد، گفت: در صنعت پتروشیمی با توجه به این که در هر رشته به طور میانگین سه چهار فناوری پیشرفته داریم اما افراد برای راه اندازی پتروشیمی جدید در پی لایسنس جدید هستند.

 

رئیس هیأت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران گفت: باید فناوری هایی که در پتروشیمی ها وجود دارد کنار یکدیگر قرار دهیم و فناوری ایرانی ایجاد کنیم و فناوری خارجی نخریم. منابع انسانی، عارضه یکی دو ساله اخیر ماست و در تأمین کارگر ساده تا نیروی فوق تخصص مشکل داریم.

 

وی با بیان این که کمبود نیروی انسانی متخصص به سیاست های کلان راهبردی ما در بخش تولید باز می گردد، گفت: فعالیت نیروی کار در شغل های خدماتی به جای مهارت آموزی و اشتغال در صنعت، نمی تواند ارزش افزوده صنعتی ایجاد کند.

 

 اختراعی با بیان اینکه در 40 سال گذشته بحث خوف و رجاء در صنعت ماشین سازی کشور وجود داشته و هیچ گاه نتوانسته دورنمایی را برای این صنعت مشخص کند که پنج سال آینده چه چیزی نیاز داریم، گفت: سالانه سه و دو دهم میلیارد دلار میزان فروش سازندگان ماشین آلات کشور است در حالی که به طور میانگین در سه سال اخیر، سالانه هشت میلیارد دلار واردات ماشین آلات داشته ایم.

 

رئیس هیأت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران با اشاره به اینکه واردات در حالی است که فقط 44 درصد ظرفیت تولید بنگاه های صنعتی ماشین سازی فعال است، گفت: اگر با ظرفیت کامل نیز کار کنیم ارزش تولیدات صنعت سازندگان ماشین آلات هفت و سه دهم میلیارد دلار است.

 

کد خبر 1141174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha