مادران کتابخوان نسلی دانا و آگاه تربیت می کنند

سلیمی گفت: مادران و بانوان با انجام فعالیتهای موثر در حوزه کتاب و کتابخوانی باعث پرورش و تربیت نسلی دانا و آگاه می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «فاطمه سلیمی» امروز سه شنبه (۵ بهمن) در ویژه برنامه «من از مادرم خواندن آموختم» که به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شد؛ ضمن گرامیداشت مقام مادر و زن در جوامع بشری، گفت: مادران و بانوان با انجام فعالیتهای موثر در حوزه کتاب و کتابخوانی باعث پرورش و تربیت نسلی دانا و آگاه می شوند.

 

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهرستان مشهد افزود: در واقع مادران کتابخوان، کودکانی کتابخوان نیز تربیت می کنند و یکی از راه های موثر در این مسیر در سهولت دسترسی کودکان به کتاب در منازل و اماکن عمومی همچون کتابخانه های عمومی و استفاده از عوامل تشویقی برای کودکان است.


وی تصریح کرد: برای استفاده از تجرییات و اطلاعات مادران کتابخوان، گروه های حقیقی و مجازی در راستای اشتراک گذاری کتابهای خوانده  شده، معرفی کتاب ، ارائه خلاصه کتابها و ... راه اندازی شود.


فاطمه سلیمی با بیان اینکه انسان خلقتی است که خداوند پس از آفرینش آن به خود «فتبارک الله احسن الخالقین» گفت، عنوان کرد: مادران غنی بچه های بهتر و موثرتری تربیت می کنند و جهانی بهتر به نسلهای آینده تحویل می دهند. به عبارتی فرزندان ما،  آینده سازان جهان عصر بعدی هستند به همین خاطر باید به پرورش و تربیت آنان توجه ویژه داشت.


 

کد خبر 1141193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha