تیم ویژه نمایشگاه کتاب در زنجان تشکیل می شود

رسولی از تشکیل تیم ویژه نمایشگاه کتاب در زنجان خبر داد و گفت: آماده ارسال مویرگی مرسولات در زنجان هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان،  مدیر کل پست استان زنجان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب گفت: سال قبل نخستین تجربه برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران را داشتیم و تلاش کردیم عدالت ارتباطی را در کنار نقش عدالت فرهنگی  محقق کنیم.

 

 

جواد رسولی با اشاره به اینکه امسال هم اداره کل پست استان زنجان آماده ارائه خدمات با کیفیت و مطلوب توزیع مرسولات به شهرها و روستاهاست، اضافه کرد: هر بسته‌ای به مرکز برسد، روزانه به شهرستان‌ها ارسال می‌شود و تلاش خواهیم‌کرد همزمان با نمایشگاه مجازی کتاب توزیع به موقع مرسولات را داشته باشیم.

 

 

مدیرکل پست استان زنجان با اشاره به اینکه با هدف تسریع در مبادله امانات پستی، خط مستقیم هاب پستی شمال غرب کشور به زنجان راه‌اندازی شده است، اضافه کرد: این خط پستی با هدف تسریع در مبادله امانات پستی استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی به زنجان راه‌اندازی شده است که همین امر توزیع مرسولات کتاب را هم تسریع خواهد کرد.

 

 

رسولی با اشاره به اینکه سال قبل 12 هزار مرسوله پستی در ایام نمایشگاه کتاب توزیع شد و همین امر اعتماد بین مردم را بیشتر کرد، افزود: با توجه به آشنایی که مردم، سال قبل با بحث پست کتاب پیدا کردند، پیش‌بینی می‌کنیم که امسال تعداد مرسولات 30 درصد افزایش پیدا کند و این آمار به 16 هزار مرسوله برسد.

 

 

وی با اشاره به اینکه در اداره کل پست استان زنجان یک تیم ویژه برای نمایشگاه کتاب تشکیل شده است تا مرسولات صادره و وارده سریعتر تعیین تکلیف شود، افزود: امیدواریم همچون سال قبل عملکرد موفقی در بحث نمایشگاه کتاب داشته باشیم.

 

 

رسولی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا تمایل مردم به خرید اینترنتی را بیشتر کرده است، گفت: حتی در زمان‌های غیر از نمایشگاه کتاب،بخشی از مرسولات پست،  کتاب است و برخی از کتابفروشی‌های شهر قرارداد ویژه با پست در این زمینه دارند.

 

 

در ادامه نیز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ضمن اشاره به ضرورت برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران اظهار کرد: به علت شیوع ویروس کرونا طی دو سال گذشته، برگزاری نمایشگاه فیزیکی کتاب در کشور امکان‌پذیر نیست و از همین رو نمایشگاه مجازی بهترین راهکار در این شرایط است.

 


محمدربیع احمدخانی با تأکید بر اینکه خرید آنلاین فرصت مناسبی برای ناشران و مخاطبان است افزود: از یکسو مخاطبان می‌توانند کتاب‌های مورد نیاز خود را با راحت‌ترین شیوه تهیه کنند و از سوی دیگر ناشران نیز می‌توانند کتاب‌ها و تازه‌های نشر خود را در اختیار مردم سراسر کشور حتی در دورترین نقاط قرار دهند.

 


وی با اشاره به اینکه امکان سفارش 24 ساعته کتاب و کاهش تردد و هزینه رفت و آمد از دیگر مزایای برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب است، گفت: در استان زنجان استقبال خوبی از نمایشگاه شده است و آنطور که آمار داریم سال قبل زنجانی‌ها رتبه خوبی در خرید و فروش کتاب داشتند.

 

 

احمدخانی با اشاره به استقبال ناشران از برگزاری نمایشگاه کتاب اضافه کرد: در روز نخست دو ناشر از استان حضور داشتند که به احتمال زیاد این تعداد افزایش یافته است.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: با توجه به آشنایی مردم با بحث خرید اینترنتی کتاب پیش‌بینی می‌کنیم که امسال میزان خرید اینترنتی در استان افزایش چشمگیری نسبت به سال قبل داشته باشد.

 

 

وی با اشاره به رتبه برتر استان در بحث مطالعه کتاب گفت: هم نویسندگان و هم ناشران استان زنجان جزو برترین‌ها در کشور هستند.

 

 

احمدخانی افزود: البته مشکلات اقتصادی موجب شده است که از 40 ناشر دارای مجوز در استان زنجان 18 مورد در استان فعال باشد که بسته‌های حمایتی از قبیل پرداخت تسهیلات برای آنها در نظر گرفته شده است.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان همچنین به برنامه‌ریزی استان برای برگزاری نمایشگاه کتاب استانی هم اشاره کرد و گفت: زمان دقیق این نمایشگاه مشخص نیست، ولی قطعا سال آینده این نمایشگاه را خواهیم داشت.

کد خبر 1141269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha