افتتاح ۴۸۲ واحد مسکونی روستایی در دهه فجر/ ۴۰۰ کارگاه تولید مبل در آق قلا فعال است

غراوی از افتتاح ۴۸۲ واحد مسکونی روستایی در شهرستان آق قلا در ایام دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عبدالغفور غراوی» امروز در نشست با ستاد خبری دهه فجر استان گلستان اظهار کرد: باتوجه به اینکه حدود ۷۰ درصد جمعیت شهرستان آق قلا در روستاها سکونت دارند تلاش کرده ایم تا اغلب برنامه ها و جشن های پیروزی انقلاب اسلامی را در روستاها برگزار کنیم.

 

فرماندار آق قلا گفت: منطقه وشمگیر در شهرستان اق قلا دارای محرومیت زیادی است و بخشی از برنامه های دهه فجر در راستای محرومیت زدایی در این منطقه برگزار می شود.  در حضور اخیر استاندار در این شهرستان قرار شد قرارگاه پیشرفت و آبادلنی در اق قلا ایجاد شود و بنیاد علوی نیز در زمینه محرومیت زدایی فعالیت هایی انجام دهد. برای این کار ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره از سوی بنیاد علوی پیش بینی خواهد شد که البته هنوز این موضوع قطعی نشده است.


وی یکی از طرح های قابل افتتاح در دهه فجر امسال را نخستین آموزشگاه دوزندگی مبل در آق قلا عنوان کرد و گفت: خوشبختانه صنعت مبل در این شهرستان فقط مختص عطاآباد نیست و روستاهای زیادی در این زمینه فعالیت می کنند. در شهرستان اق قلا ۴ هزار نفر به صورت مستقیم در صنعت مبلمان فعالیت می کنند و ۱۳۵ نمایشگاه و ۴۰۰ واحد تولید مبل در این روستاها فعال است.

 

غراوی ادامه داد: برپایی نمایشگاه صنایع دستی، افتتاح کارخانه جوجه کشی، بهره برداری از گلخانه سبزی و صیفی، افتتاح چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی، افتتاح ایستگاه اقلیم شناسی، آسفالت بخشی از محور بندرترکمن اق قلا، تامین زیرساخت های برق و گاز در برخی روستاها و غیره بخشی از از پروزه هایی است که در ایام دهه فجر در این شهرستان افتتاح می شود.

 

وی گفت: گازرسانی به روستای وحدت و ۱۴ واحد صنعتی، احداث مدول دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی آق قلا، لایروبی بخشی از گرگانرود، نوسازی برخی مدارس، افتتاح ۴۸۲ واحد مسکونی روستایی و غیره از دیگر پروژه های قابل افتتاح در این ایام است.

 

کد خبر 1141282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha