تزریق دز سوم واکسن کرونا از شیوع امیکرون پیشگیری می کند

علیجانی گفت: اگر در تزریق نوبت سوم واکسن کرونا کوتاهی شود ما هم ممکن است در روزهای آینده شاهد شیوع بالایی از ابتلا به امیکرون باشیم که البته امیدواریم این اتفاق رخ ندهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «هاشم علیجانی» با اشاره به ضرورت تزریق دز سوم واکسن کرونا بیان کرد: تمام کسانی که سه ماه از تزریق نوبت دوم واکسن آنها گذشته است باید برای تزریق دز سوم واکسن کرونا مراجعه داشته باشند.

 

مدیر مرکز مدیریت شبکه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: متأُسفانه در حال حاضر نزدیک 50 درصد افرادی که در استان از نوبت تزریق دز دوم آنها سه ماه گذشته است هنوز مراجعه نکرده اند و پوشش ما 23 درصد است.

 

وی عنوان کرد: بعد از تزریق واکسن دوم آنتی بادی در بدن تولید شده که با گذشته زمان وقتی سطح آنتی بادی پایین آید، مقاومت بدن هم پایین آمده و خطر ابتلا به بیماری افزایش می یابد و در کشورهای دیگر با توجه به اینکه فاصله بین واکسن دوم و سوم آنها زیاد شده است، شاهد شیوع امیکرون هستیم.

 

علیجانی تأکید کرد: اگر در تزریق نوبت سوم واکسن کوتاهی شود ما هم ممکن است در روزهای آینده شاهد شیوع بالایی از ابتلا به امیکرون باشیم که البته امیدواریم این اتفاق رخ ندهد.

 

وی خاطر نشان کرد: طی روزهای آینده با ابلاغ دستورالعمل لازم، کودکان هم می توانند واکسن بزنند و از مردم خواهشمنیدم با تزریق واکسن سطح آنتی بادی بدن خود را ارتقا دهند.

کد خبر 1141390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha