محکومیت ۲۲۳ میلیاردی برای قاچاق کالا در خراسان جنوبی

حسن پور گفت: طی ۱۰ ماهه نخست امسال در بخش قاچاق کالا و ارز متخلفین به پرداخت ۲۲۳ میلیارد و ۲۸۱ میلیون و ۱۶۷ هزار ۷۱۸ تومان محکوم شده اند.

«حسین حسن‌پور» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در  بیرجند اظهار کرد: در 10 ماهه نخست امسال در بخش کالا و خدمات ۲ هزار و 247 پرونده تخلف وارد شعب تعزیرات استان شده و دو هزار و 254 پرونده مختومه شده است.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی درصد پرونده های مختومه به وارده را 100.3 درصد اعلام کرد و گفت: این پرونده ها به مبلغ هشت میلیارد و 116 میلیون و 69 هزار و 610 تومان  محکوم شده اند.

 

حسن پور با بیان اینکه در بخش قاچاق کالا و ارز نیز سه هزار و 39 پرونده وارد شعب تعزیرات حکومتی استان شده است، افزود: همچنین سه هزار و 38 پرونده مختومه شده است که درصد پرونده های مختومه به وارده 100 درصد است.

 

وی تصریح کرد: در بخش قاچاق کالا و ارز متخلفین به پرداخت 223 میلیارد و 281 میلیون و 167 هزار  718 تومان محکوم شده اند.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی با بیان اینکه در بخش بهداشت نیز 796 پرونده وارد شعب تعزیرات حکومتی شده و 797 پرونده هم مختومه شده است، گفت: این پرونده ها به مبلغ 687 میلیون و 718 هزار تومان محکوم شده است.

 

حسن پور در ادامه از فعالیت 788 اکیپ گشت سیار در 10 ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: در این مدت یک هزار و 779 بازرسی انجام و 295 واحد دارای تخلف شناسایی و 587 نفر تذکر دریافت کردند.

 

وی تصریح کرد: در بخش کالا و خدمات عدم درج قیمت، گرنفروشی، عدم ارائه فاکتور خرید و عرضه خارج از شبکه بیشترین تخلفات را به خود اختصاص داده است.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی عنوان کرد: عدم رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي موضوع ماده 17 قانون نظام صنفي، عدم رعايت مقررات بهداشت محيطي ازسوي مراكزتهيه وتوزيع موادخوردني، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي درمحل فعاليت و عرضه و فروش مواد خودني كه فاقد مجوز ورود يا فاقد پروانه ساخت معتبر از وزارت توسط شركت هاي پخش و بکار گرفتن افراد فاقد صلاحیت حرفه ای در موسسات بیشترین تخلفات بخش بهداشت، دارو و درمان بوده است.

 

حسن پور در پایان خاطرنشان کرد: در بخش قاچاق کالا و ارز نیز حمل کالاهايي كه موضوع قاچاق قرارمي گيرند به صورت تجاري خارج از ضوابط تعييني دولت، ورود يا خروج كالا از مسير غيرمجاز يا بدون انجام تشريفات گمركي و نگهداري، عرضه و فروش كالاي قاچاق توسط واحدهاي صنفي بیشترین تخلفات را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 1141422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha