وزارت خارجه  با اقدام دولت کانادا در به کار بردن واژه خلیج عربی برخورد کند

نماینده مردم مشهد در مجلس بااشاره به اقدام دولت کانادا در به کار بردن واژه خلیج عربی به جای خلیج فارس گفت: وزارت خارجه با این اقدام دولت کانادا برخورد کند.

به گزارش  خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان،حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در  ادامه جلسه علنی امروز چهارشنبه (۶بهمن)مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی درگفت: دولت  حقیر کانادا که هنوز در یوغ بردگی دولت بریتانیا قرار دارد در اقدامی از واژه خلیج عربی در واژگان دستگاه‌های خود استفاده کرده است. وزارت امور خارجه حتما باید با این موضوع برخورد کند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:‌ تا تاریخ بشریت بوده نام خلیج فارس، فارس بوده و متعلق به ایران اسلامی می‌باشد. "ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست" انتظار می‌رود وزارت خارجه به این موضوع رسیدگی کند. 

همچنین شهریار حیدری در تذکری دیگر گفت:  دریای خلیج فارس حتی بر روی قدیمی ترین نقشه ها با عنوان خلیج فارس ثبت شده است، اگر خود کشورهای عربی نیز نگاهی به نقشه های تاریخی بیندازند با این واقعیت روبرو می شوند. بنده در کتابخانه بغداد نیز که یکی از معتبرترین کتابخانه های عربی می باشد این موضوع را دنبال کردم و متوجه شدم همیشه از این دریا با عنوان خلیج فارس یاد شده است.

نماینده مردم سرپل ذهاب اظهار کرد:‌ هیچ گاه در تاریخ از این دریا با عنوان خلیج عربی یاد نشده است. کشورهای عربی نباید تحت تأثیر انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی که به دنبال ایجاد تفرقه در منطقه هستند، قرار بگیرند.

وی خاطر نشان کرد:  این کشورها در طول سالیان گذشته به دنبال ایجاد تفرقه بین کشورهای منطقه بوده اند که یکی از آن ها استفاده از عنوان جعلی برای خلیج همیشه فارس است. خلیج فارس برای همیشه خلیج فارس خواهد ماند و خود کشورهای عربی نیز به این واقعیت واقف هستند. هیچ گاه در نقشه های تاریخی از عنوانی غیر از خلیج فارس و یا بحر فارس برای این دریا استفاده نشده است.

کد خبر 1141445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha