نمایش آثار متعلق به حضرت محمد(ع) و امام حسین(ع) در اندونزی

یک روزنامه اندونزیایی در گزارشی از نمایش آثار نفیس متعلق به حضرت محمد(ص) و امام حسین(ع) در شهر سوکاماگو در اندونزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از c-karbala، روزنامه اندونزیایی نیمه رسمی«republika» تصاویر اختصاصی را از مجموعه ای از آثار متعلق به حضرت محمد مصطفی(ص) و نوه محبوبش امام حسین(ع) منتشر کرد.

این روزنامه در گزارش اختصاصی خود آورده است: این آثار که تعداد آن چهار شیء نادر و نفیس است، شامل برده سیاه است که خاتم الانبیاء بیشتر از آن استفاده می کرده است، همچنین عمامه سیاه دیگر برای سید جوانان بهشت امام حسین(ع) است.

 

در این گزارش آمده است: این آثار در مسجد جامع التقوا در شهر سوکاماگو در منطقه دبوک به نمایش گذاشته شده است. در کنار این آثار، عصا، پاپوش، مو و شمشیر متعلق به پیامبر اسلام(ع) و امام حسین (ع) دیده می شود.

 

علی یوسف  و محمد حفیل، نویسندگان این گزارش به نقل از عمر هاشم اسیقاف، پژوهشگر مسلمان اندونزیایی در کتابش به نام «حج راه انبیاء» نوشتند: در این کتاب مجموعه ای از احادیث درباره ویژگی ها لباس، جلوه های حضرت محمد(ص) و خاندان پاش در مدینه منوره روایت شده است. حضرت محمد(ص) لباس های رنگی متعددی داشت که این لباس های زیبا را به خصوص برای عبادت و عید فطر و عید قربان و جمعه استفاده می کرده است

 

این گزارش حاکی از آن است که رسول خدا(ص) و ذریه اش در حوادث مهمی مانند فتح مکه عمامه سیاه برسر داشتند. علاوه براین، روایت های گفته شده نشان می دهد که قبل از واقعه کربلا، یزید که متوجه پیمان اهل کوفه با امام حسین(ع) شد، «عبیدالله بن زیاد» را به عنوان والی کوفه رهسپار این شهر کرد. بن زیاد نیز برای اینکه حامیان امام حسین(ع) را در این شهر شناسایی کند، عمامه سیاه بر سر می کند و از دروازه این شهر عبور می کند و اهل کوفه نیز به گمان اینکه وی امام حسین(ع) است،برای استقبال از او آمدند.

 

در این گزارش آمده است: این مسئله موید ارتباط این لباس با سلاله پیامبر اعظم(ص) است. روایت های بسیاری وجود دارد که آن حضرت عمامه سیاه داشته است. همچنین نقل شده است که پیامبر(ص) از رنگ های دیگر مخصوصا سفید برای عمامه استفاده می کرده است.

کد خبر 1141621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha