تجلیل از  برترین های جشنواره بین المللی شعر اشراق در قم

جشنواره بین المللی شعر اشراق با معرفی آثار برتردر سالن همایش‌های غدیر قم به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی شعر اشراق ویژه شاعران طلبه شب گذشته(چهارشنه ۶بهمن) در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار و از شعرای برتر حوزوی تجلیل شد.

 

دبیر جشنواره شعر اشراق در این مراسم گفت: حوزه های علمیه برای تعمیق و تثبیت اندیشه اسلامی در جامعه، باید نسبت به مقوله هنر اهتمام جدی داشته باشند، به ویژه شعر که جایگاه ویژه ای در کشورمان دارد.

 

حجت الاسلام سید محمدمهدی شفیعی جشنواره شعر اشراق را پس از گذشته پنج دوره، دارای استحکام و جایگاه مناسب دانست و تصریح کرد: در این دوره از جشنواره، استقبال بسیار گسترده تر و اشعار رسیده به دبیرخانه، بسیار با کیفیت و خوب بودند.

 

وی با اشاره به برگزاری کارگاه ها و اردوهای آموزشی برای طلاب و روحانیون شاعر در قالب جشنواره شعر اشراق، گفت: در این دوره با توجه به نیاز بسیار جدی هیأت های مذهبی به محتوای مناسب اشعار آیینی، بخش نوحه و سرود به جشنواره افزوده شده بود.

 

دبیر اجرایی همایش بین المللی شعر اشراق نیز در این مراسم گفت: امسال بیش از ۲ هزار و ششصد اثر از ۸۵۰ نفر در قالب شعر کودک و نوجوان، کتاب، نوحه و سرود از ایران و ۷ کشور دیگر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که در نهایت ۲۹ اثر برگزیده شدند.

 

سید علی نقیب با بیان اینکه از میان ۸۵۰ شرکت کننده ۲۰۰ نفر را بانوان طلبه تشکیل می‌دهند افزود: سه موضوع زی طلبگی، مدافعان سلامت و شهدای مقاومت، بخش ویژه این جشنواره بودند.

 

 

کد خبر 1141743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha