اجرای دومین رویداد پیشگام در استان همدان

حجت الاسلام نظیری از برگزاری دومین رویداد پیشگام از ۲۰ بهمن تا ششم اسفند در دانشگاه بوعلی خبر داد و گفت: در این رویداد افرادی که سابقه حل مسئله را دارند، در کنار تیم‌ها می‌نشینند تا خروجی بهتری داشته باشد.

«حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری» در گفت و گو  با خبرنگار شبستان در همدان گفت:  دومین رویداد پیشگام در استان همدان اظهار کرد: یکی از آموزه‌های شریعت مقدس اسلام این است که ساخت جامعه و تکامل آن با ایفای نقش مردم در فضای جامعه محقق می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه امام(ره) پیش‌برنده بودند و کار را توسط مردم پیش می‌بردند اما متاسفانه دولت‌ها کم کم حضور مردم را به حاشیه بردند گفت: مقام معظم رهبری نیز بارها تاکید بر بهره‌گیری از اندیشه مردم و استفاده از ظرفیت‌های مردمی کرده‌اند.

نظیری با بیان اینکه مردمی‌سازی تبلیغ در عملیات‌های مختلف ظهور و بروز کرده که امروز داوری جشنواره اوج را داشتیم که آن هم در قالب حل مسئله از سوی مردم پیش می‌رفت گفت: از اقدامات بسیار خوبی که با پشتیبانی مجموعه گام اجرایی شد، "رویداد پیشگام" سال گذشته در استان بود که برای نخستین بار در کشور اجرایی شد و جوانان نخبه استان معضلات و مسائل استان را شناسایی کردند تا در گام بعدی برای حل آنها پیشنهاد دهند.

وی با اشاره به اینکه بعد از همدان سه استان نیز این رویداد را برگزار کردند و استان‌هایی نیز پیگیر هستند عنوان کرد: وقتی شرکت‌‌کنندگان پیشگام دستاوردهای استان را احساس کردند، جدی شدند که در همدان رویداد پیشگام ۲ را هم برگزار کنند و با وجود اینکه استان‌های دیگر درخواست داشتند و هنوز به نتیجه نرسیده اما سازمان تبلیغات اجازه برگزاری دومین رویداد را به همدان داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان  از برگزاری این رویداد طی اسفندماه در همدان خبر داد و افزود: شاید یک وجه تفاوت پیشگام ۲ با پیشگام یک این است که در پیشگام یک فراخوان داده شد تا جوانان مستعد که دغدغه حل مسئله‌های استان را داشتند ثبت نام کنند اما در پیشگام ۲ به سمت کنشگران استان می‌رویم.

وی با بیان اینکه همه باید این رویداد را برای خود بدانند چراکه فرصتی برای استان است و مربوط به هیچ کس هم نیست  یادآور شد: مجموعه جوان نخبگانی دغدغه‌مند خود سکاندار این شدند تا به دغدغه‌های استان بپردازیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه بعد از برگزاری رویداد دبیرخانه دائمی آن شکل خواهد گرفت تا ارتباط حفظ شود و کار روال بهتری داشته باشد گفت: متاسفانه هنوز در همدان این مسئله نهادینه نشده که برای موفقیت باید مسیر را به درستی پیش ببریم.

 

 

کد خبر 1141862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha