وضعیت نامعلوم مدیران استانی در کرمان پاسخگویی به مردم را دچار مشکل کرده است

حجت الاسلام توکلی با گلایه از دولت گفت: برخی مدیران می خواهند بروند، برخی باید بروند، برخی هم نمی دانند، بلاتکلیف هستند یک نوع بی انگیزگی ایجاد شده و به بدنه ادارات هم سرایت می کند و در این زمان پاسخگویی به مردم دچار مشکل و کندتر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام علی توکلی، جمعه(۸ بهمن) در خطبه های نمازجمعه با توصیه به رعایت تقوای الهی تصریح کرد:  مرحوم مجتهدی تهرانی می فرمود علامت تقوا این است اگر یک هفته همه اعمال شما را ضبط کردند و گفتند می خواهیم پخش کنیم ناراحت نشوید.

 

 

 

خطیب موقت جمعه کرمان با بیان اینکه تقوا و بی تقوایی معمولاً مربوط به رفتار و گفتار ما است، به کارکردهای مثبت و منفی زبان اشاره و بیان کرد: کارکردهای مثبت و منفی زبان از سایر اعضا بیشتر و گسترده تر است و با زبان هم می شود اصلاح ایجاد کرد و هم تخریب؛ هم روابط انسانی را به هم ریخت و هم کینه چندساله را پاک کرد و هم دوستی چندین ساله را با کلام بیجا تبدیل به فاصله و نفرت کرد.

 

 

 

وی ادامه داد: آنچه بیشترین نقش را در آسیب های اجتماعی دارد از زبان شروع می شود اگر زبان کنترل شد تنش ایجاد نمی شود؛ در تنش بین همسران هم اگر حرف هایی زده نشود دلخوری ایجاد نمی شود و اگر حرفی را امروز نزدیم فردا می توانیم بزنیم ولی اگر حرفی را امروز زدم دیگر قابل برگشت و اصلاح نیست.

 

 

حجت الاسلام توکلی با بیان اینکه گاهی در مصاحبه و سخنرانی مسئولین مطلبی گفته می شود و بعد برای اینکه آن را اصلاح کنند، توجیه می آورند؛ افزود: در حالیکه روی قشری از مردم که قدرت تجزیه و تحلیل ندارند اثر خود را گذاشته است.

 

 

 

وی با برشمردن آفات زبان و تصریح به اینکه این آفات می تواند آثار گستره ای ایجاد کند و به زندگی خیلی ها آتش بزند؛ اظهار کرد: بزرگان فرمودند زبان درنده ای است که اگر رها شود می گزد.

 

 

خطیب موقت جمعه کرمان خاطرنشان کرد: صبر میوه خوبی در زندگی ها دارد، فکر انتقام و جدایی نباشیم و دیگران را هم تشویق به صبر کنیم و مراقب زبان مان باشیم؛ در فضای مجازی راحت آبروها برده می شود و تهمت زده می شود و امروز فضای مجازی خودش زبان است و مخاطبان خود را دارد و تقوا یعنی مراقب زبان باشیم که امام علی علیه السلام می فرماید آدم ها زیر زبانشان مخفی شدند.
 

 

 

وی در خطبه دوم نمازجمعه ابتدا به وضعیت نامعلوم مدیران استانی با گذشت چندین ماه از آغاز به کار دولت سیزدهم اشاره و تصریح کرد: مردمی که رأی دادند منتظر تغییراتی بودند تا امیدی که ایجاد شده زنده بماند، اعتماد تقویت شود و... اما متأسفانه اتفاق چندان مهمی در حوزه مدیران ادارات در استان نیفتاده است.
 

 



حجت الاسلام توکلی افزود: برخی مدیران می خواهند بروند، برخی باید بروند، برخی هم نمی دانند، بلاتکلیف هستند یک نوع بی انگیزگی ایجاد شده و به بدنه ادارات هم سرایت می کند و در این زمان پاسخگویی به مردم دچار مشکل و کندتر شده است.

 



وی تأکید کرد: گلایه ما از دولت سیزدهم این است که در خصوص کرمان کندی صورت گرفت و تغییرات باید زودتر از این صورت می گرفت تا مدیران انقلابی باشند، پشت میز ننشینند، حرف و عمل او یکی باشد و در میدان  و پاسخگو به مردم باشد، پاکدست و اهل نماز جمعه‌ باشد که متأسفانه در حوزه مدیران این صفت کمرنگ بود.

 

 

 

خطیب موقت جمعه کرمان با تأکید بر اینکه باید مدیر باجاذبه ای باشد نه اینکه دافعه داشته باشد؛ اظهار کرد: الگوی مدیران جدید باید شخص رییس‌جمهوری باشد و ننشیند در یک جای و گزارش بگیرد؛ به دیگران بگوید بیایید نه اینکه بروید من می آیم.

 

 

وی در ادامه با اشاره به «جهاد تبیین» مورد تأکید مقام معظم رهبری و اینکه باید همه مسائل را برای مردم روشن کنیم؛ گفت: با در جمهوری اسلامی اصل مسلم نه شرقی نه غربی داریم نه مطلقاً غرب گرا و نه هم شرق گرا باشد؛ به طور مطلق شرقی و به طور مطلق غربی شوید یک ملاک در نظر بگیرید و با همه کشورها  و هر نوع حکومت برای حفظ منافع ملی تعامل داشته باشیم.

 

 

 

حجت الاسلام توکلی ادامه داد: در گذشته همه نگاه ها به غرب بود و همه چیز به رابطه با غرب گره خورده بود و چون نتیجه نداد خیلی از وعده ها عملیاتی نشد؛ الان در دولت سیزدهم که نگاه مشروط به شرق صورت گرفته، عده ای به دنبال انتقام هستند و می گویند با پیوستن ایران به سازمان شانگهای یا ارتباط چند ساله با کشورها، این اصل نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی را زیر سوال برده است در صورتی که اگر دقت کنند می بینند در همین مدت کوتاه هم صادرات نفتی و هم غیرنفتی با حفظ منافع ملی افزایش یافته است.

 

 

 

وی افزود: عده ای می گویند نیامدن رییس جمهوری روسیه به استقبال رییس جمهوری ایران توهین بوده، در حالیکه هر کشوری عرف خودش را دارد در حالیکه این دست بالای ما است که او منتظر نماز خواندن رییس جمهوری ما بماند.

 

 

 

خطیب موقت جمعه کرمان با تصریح به اینکه برای کشورهای ثروتمند تر و قدرتمندتر چنین تشریفاتی چیده نمی شود و استقبال صورت نمی گیرد؛ بیان کرد: این عزت مدیون شهدا و شهید سلیمانی است.

 

 

 

وی گفت: وقتی می توانیم برای کشور جلب منافع کنیم چرا نکنیم؟ نه سیاست «نه شرقی نه غربی» زیر سوال رفته و نه مورد بی مهری و بی احترامی قرار گرفتیم؛ همسایگان بستر بزرگی برای تولیدات کشور هستند و ارتباط‌ و همکاری با کشورهای دیگر بخشی برای خنثی کردن تحریم ها است اما اینکه سر سفره مردم بیاید طول می کشد و باید روی روال خودش بیفتد تا کم کم در زندگی مردم، خود را نشان دهد.

 

 

 

حجت الاسلام توکلی در پایان با بیان اینکه جهاد تبیین یعنی واقع بینانه به اتفاقات نگاه کنیم و تسلیم فضاسازی نشویم؛ در پایان به سیل جنوب استان هم اشاره و از همه کسانی که از ابتدا وارد صحنه شدند و مدیریت کردند قدردانی کرد.

کد خبر 1142052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha