سبک زندگی اسلامی و قرآنی، زندگی با آیین‌نامه خدایی است/ شکر نعمت انقلاب، حضور همیشگی مردم در صحنه است

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه سبک زندگی اسلامی و قرآنی، زندگی با آیین‌نامه خدایی است، گفت: خداوند در سوره انفال می‌فرماید زندگی انسانی و واقعی با دستورات خداوند و پیغمبر پیوند خورده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، آیت الله سید احمد خاتمی،  خطیب نماز جمعه تهران امروز (جمعه ۸ بهمن) در نماز جمعه با اشاره به اینکه سبک زندگی اسلامی و قرآنی، زندگی با آیین‌نامه خدایی است، گفت: خداوند در سوره انفال می‌فرماید زندگی انسانی و واقعی با دستورات خداوند و پیغمبر پیوند خورده است.


وی رسالت دین را آبادانی همزمان دنیا و آخرت دانست و گفت: کسانی که به خاطر آخرت با دنیا خداحافظی می‌کنند، مطلوب دین نیستند و کسانی که به خاطر آخرت، دنیا را فراموش می‌کنند، نیز آدم دین نیستند.


آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه قرآن نسخه حیات دو طرفه است، گفت: این موضوع نکته مقابل تفکرات سکولاریسم مذهبی است که خود را مسلمان می‌دانند، اما می‌گویند کار دین فقط آبادانی آخرت است و دنیا را به دنیایی‌ها بسپارید.


وی خداباوری و عمل صالح را ستون فقرات زندگی اسلامی خواند و گفت: ایمان مدار باشید نه ایمان شعار، بعضی افراد شعار ایمان سر می‌دهند، اما از عمل خبری نیست.


خطیب نماز جمعه تهران همچنین با بیان اینکه از مصادیق عمل صالح، جهاد در راه خدا و دغدغه دین داشتن است، گفت: جهادی که به معنای تلاش نظامی باشد اسمش قتال است، اما در عرصه فرهنگی تبیین یا همان جهاد تبیینی است به معنای روشنگری و راه و چاه نشان دادن به مردم است که بار‌ها از سوی مقام معظم رهبری بر آن تاکید می‌شود.


وی با بیان اینکه جهاد در عرصه سیاسی تلاش برای تسلط بر سرنوشت خویش است تا بیگانگان برای سرنوشت مومنان تصمیم نگیرند، گفت: این همان چیزی است که مردم در پیروزی انقلاب سربلندانه سرنوشت خود را به دست خود تغییر دادند. جهاد اقتصادی نیز همان اقتصاد مقاومتی است، یعنی تلاش برای اینکه اقتصادمان را طوری بسازیم که با تکانه‌های خارجی به لرزه نیافتد؛ همه این‌ها جهاد است.

 

آیت الله خاتمی در ادامه خطبه های امروز نماز جمعه تهران با بیان اینکه موج ششم کرونا بسیار سریع گسترش می‌یابد، خاطرنشان کرد: ما اخیرا به روزی 700 مبتلا رسیدیم و دیگر شهر قرمز و نارنجی نداشتیم،‌ اما دوباره شهرهای قرمز و نارنجی زیاد شده است؛ آنچه انتظار می‌رود رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شامل واکسن زدن، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن واکسن در سه دوز است.

 

وی با بیان اینکه همه بدانیم که این مسئله حق‌الناس است؛ کسی که ماسک نمی‌زند، فکر نکند شجاع است!، گفت: این حق‌الناس است که در اجتماعات ماسک نزنیم و دیگران را آلوده کنیم. این مدت باقیمانده را رعایت کنیم تا به زودی خبر خوش ریشه‌کنی این ویروس را بشنویم.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به وضعیت کشور یمن و بیان اینکه در یمن فاجعه انسانی در حال وقوع است و ائتلاف عبری عربی مدام یمن را می‌زنند، گفت: اخیرا 60 نفر از زنان و کودکان به شهادت رسیدند و صدها نفر مجروح شدند و اینترنتشان را هم قطع کردند تا فریاد مظلومیت یمن به جهان مخابره نشود. آنچه مایه تاسف است، این است که سازمان‌‌های حقوق بشری و سازمان همکاری اسلامی خفقان گرفته‌اند و در برابر این‌همه آدم‌کشی و مظلوم‌کشی حرف نمی‌زنند.

 

وی با بیان اینکه انصارالله را که از خودش دفاع می‌کند، محکوم کرده‌اند و ظالمان و متجاوزان را محکوم نمی‌کنند؛ این است حقوق بشر شما؟! تاکید کرد: بشریت باید به فکر مجامع حقوق بشری دیگری باشد؛ مجامع فعلی به تنها چیزی که فکر نمی‌کنند، حقوق بشر است. آنچه مایه افتخار است، مقاومت این مردم است؛‌ عربستان می‌خواست دو هفته‌ای یمن را بگیرد،‌ اما نزدیک 8 سال است که با مقاومت دشمن را عقب زده‌اند و این ملت شایسته تکریم و احترام است.

 

امام جمعه موقت تهران در بخش های دیگری از خطبه های امروز نماز جمعه تهران با اشاره به چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دهه فجر از مصادیق ایام‌الله است؛ یعنی روزهایی که خداوند نعمت ویژه‌ای به مردم داده است و جز با عنایت خداوند، این انقلاب پیروز نمی‌شد. تمام دنیا اعم از آمریکا و شوروی و اروپایی‌ها پشت سر شاه بودند،‌ اما مرگ بر شاه گفتن‌های شما مردم باعث شد که شاه برود.

 

وی با اشاره به اینکه شکر نعمت انقلاب، حضور همیشگی مردم در صحنه است، گفت: در دفاع مقدس، کار اصلی را شما مردم انجام دادند و حضور در تمام انتخابات‌های گذشته و راهپیمایی‌ها هم مصداق این شکران نعمت بوده است. مهمتر از این‌ها، تداوم انقلاب است؛ رهبر انقلاب اخیرا در دیدار تصویری با مردم قم، بر مسئله غیرت دینی تاکید کردند. عده‌ای القاء می‌کنند که این به معنای خشونت و بی‌تدبیری است، در حالی که غیرت دینی تبلور عقلانیت و خردورزی است و در بزنگاه‌ها انقلاب را نجات داده است.

 

آیت الله خاتمی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر اینکه دشمن به دنبال حساسیت‌زدایی از مردم و متدینین است؛‌ از جمله به دنبال زدن حکومت دینی هستند و می‌گویند سکولاریزم چیز بدی نیست. همچنین، تسلیم نشدن در برابر دشمن را که از اصول انقلاب است، زیر سوال می‌برند، به مذاکرات لغو تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: آمریکا در پی غارتگری است، نه مذاکره؛ آمریکا خواب و خیال غارتگری قبل از انقلاب را دارد و این خواب هرگز تعبیر نشده و نخواهد شد.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه آمریکا در طول این 43 سال هرچه توانست بر علیه این انقلاب توطئه کرد و اگر هم توطئه‌ای نکرده، چون نتوانسته، نه اینکه نخواسته است، گفت: آنها مدام بر تحریم‌ها افزوده‌اند، خط رهبری در این حوزه روشن است؛ باید تمام تحریم‌ها اعم از هسته‌ای و حقوق بشری و ... به طور کامل و دائم لغو شود.

 

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به روسیه و بیان اینکه سفر رئیس جمهور به روسیه از سفرهای کلیدی است؛ اما درباره این سفر پرفایده بی‌مهری شد، گفت: 17 یا 18 هدف در این سفر داشتند که به تمام آنها رسیدند. قانون اساسی می‌گوید با تمام دنیا می‌توانیم بر اساس منافع متقابل ارتباط داشته باشیم و با رژیم صهیونیستی هیچ گاه ارتباط نخواهیم داشت و با آمریکا هم تا زمانی که آدم نشده، رابطه نخواهیم داشت. کسانی که می‌گویند ما با دنیا رابطه نداریم، گویا تمام دنیا را آمریکا می‌دانند!

 

وی با بیان اینکه اولویت سیاست خارجی ما همسایگان هستند، گفت: ما 15 همسایه با ظرفیت‌های فراوان داریم که می‌توانیم با ارتباط قانونی و عادلانه، مشکلاتمان را حل کنیم. اینکه می‌گویند رئیس جمهورمان را به درستی تحویل نگرفتند، حرف درستی نیست؛ مجلس دوما در این ایام تعطیل بود، اما به گفته مسئولان آن، پای سخنرانی آیت‌الله رئیسی در دوما بیش از 400 نفر آمدند و دائما ایشان را تشویق کردند و در عرصه‌های دیگر هم احترام ایشان را نگه داشتند. آفرین بر این رئیس جمهور مردمی، بانشاط و انقلابی که از کرملین به کرمان می‌رود و به مناطق محروم و سیل‌زده سرکشی می‌کند.

 

 

کد خبر 1142059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha