تالاب انزلی وضعیت مناسبی ندارد

سلاجقه گفت: یکی از مباحث اصلی سفر ریاست جمهوری و هیئت همراه به استان گیلان تالاب انزلی است که وضعیت مناسبی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، «علی سلاجقه» امروز (جمعه، ۸ بهمن) در حاشیه بازدید از تالاب انزلی گفت: دستگاه‌ها به درستی مسئولیت خود را برای حفظ تالاب انزلی انجام نداده اند، تالاب بین‌المللی انزلی از ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای در جنبه‌های اشتغال، کارآفرینی وحیات وحش برخوردار است که می‌توان از آن برای کارآفرینی استفاده کرد.


معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تصریح کرد: یکی از مباحث اصلی سفر ریاست جمهوری و هیئت همراه به استان گیلان تالاب انزلی است که وضعیت مناسبی ندارد. 


وی با بیان اینکه تالاب انزلی در بخش های اشتغال و حیات وحش خوب مدیریت نشده و دچار مشکلاتی است اذعان کرد: در ستاد ملی تالاب بین‌المللی انزلی که به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل خواهد شد و دستگاه‌ها و وزرا  مکلف به حضور در این جلسه هستند وضعیت از آنچه اکنون شاهد آن هستیم، خارج شده و محیط زیست مدیریت تالاب را برعهده خواهد داشت.


سلاجقه تاکید کرد: با واگذاری این مسئولیت به محیط زیست دیگر ازهم پاشیدگی، عدم پاسخگویی و مسائل و مشکلاتی که اتفاق افتاده، رخ نخواهد داد و سازمان محیط زیست مدیریت را برعهدهدخواهد داشت.


*منطقه آزاد انزلی باید به تکالیف خود عمل کند 

سلاجقه با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی باید به تکالیف خود در قبال مردم و شهروندان انزلی عمل کند اظهار داشت: منطقه آزاد انزلی با توجه به اینکه نام انزلی را یدک می کشد باید مسئولیت اجتماعی خود را بیشتر تعقیب کند.


وی تصریح کرد: منطقه آزاد انزلی نباید جایگزین شغل، درآمد و کارآفرینی مردم منطقه شود باید مضاعف عمل کرده و محدوده تحت پوشش را از پنج روستا به شهر انزلی ارتقاء دهد.  

 

*کنار گذر بعنوان رسوب گیر عمل می کند 
سلاجقه با بیان اینکه اکوسیستم‌ها پیکره واحدی هستند و نباید منقطع شوند گفت: این منطقه در گذشته گذرگاه هایی برای حضور پرندگان و آبزیان بود اما اکنون در بسیاری نقاط خود به عنوان رسوب گیر عمل می‌کند و باعث انباشت رسوبات می شود.


وی یاد آور شد: علاوه بر این موارد تراز آب نیز در این منطقه بالا آمده به طوری که بسیاری از جاها قایق نمی‌تواند عبور کند و انقطاع اکوسیستمی اتفاق افتاده است و حیات وحش ، پرندگان و سایر آبزیان با مشکل مواجه شدند که باید بررسی جامعی رو آن صورت گیرد.


سلاجقه بازدید از ورزشگاه تختی، پروژه چهاربانده کردن انزلی به رضوانشهر و کنار گذر را از برنامه های امروز اعلام کرد و گفت: نشستی نیز با جامعه صیادان، اصناف، کارگری و هتلداری و شورای روستای حسنرود و منطقه آزاد انجام شد.

کد خبر 1142103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha