مسئولان برای رفع مشکلات معیشتی مردم با جدیت و تلاش مضاعف کار کنند

آیت الله عابدینی گفت: در بحث معیشت مردم از مسئولان خواهش می کنیم با جدیت و تلاش مضاعف کار کنند و دعا می کنیم تا با تلاش و همت آنها برای مردم گشایشی ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در خطبه های نماز جمعه که امروز (جمعه ۸ بهمن) در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، بیان کرد: یکی از مناسبت های مهم پیش رو سالروز بازگشت امام خمینی (ره) به کشور است که ایشان بعد از سال ها تبعید در ترکیه، عراق و فرانسه به مهین اسلامی بازگشتند و مورد استقبال پرشور مردم قرار گرفتند.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: امام خمینی (ره) فرمودند انقلاب درونی ملت موجب شد تا این انقلاب به وجود آید و در واقع مردم متحول شده و خدایی و معنوی شدند به میدان آمدند و این انقلاب به پیروزی رسید.

 

وی اضافه کرد: دشمن در تلاش است که ما در فشار اقتصادی قرار گیریم و همه شیطنت ها را دارد تا ما در فقر باشیم و روی این فقر هم مانور می دهد تا بگوید که مسئولان بی لیاقت هستند.

 

آیت الله عابدینی افزود: مسئولان فقر، گرفتاری ها و مشکلات مردم را می دانند و تلاش می کنند تا این مشکلات حل شود البته ما هم از آنها می خواهیم حل مشکلات تسریع یابد.

 

وی عنوان کرد: در بحث معیشت مردم از مسئولان خواهش می کنیم با جدیت و تلاش مضاعف کار کنند و این اعتقاد را داریم که مسئولان با عقیده کار می کنند و برای آنها دعا می کنیم تا با تلاش و همت آنها برای مردم گشایشی ایجاد شده و مشکلات مرتفع شود.

 

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته ای تصریح کرد: کسانی که امروز برای مذاکره می روند به عنوان فردی انقلابی و معتقد به قرآن باید توجه داشته باشند اگر حرف مذاکره با آمریکاست در واقع مواخذه آمریکاست و این کار برای دفع شر آنها است نه اینکه برای آن کشور فرصت ایجاد کنیم.

 

وی اعلام کرد: ما این موضوع را قبول داریم که از آمریکا و اروپا خیری به ما نمی رسد و ما می رویم آنها را مواخذه کنیم و بهانه ها را از آنها سلب کرده و ظلم و جنایت استکبار جهانی را به گوش مردم دنیا برسانیم.

 

آیت الله عابدینی با اشاره به کشتار بی رحمانه مردم مظلوم یمن اضافه کرد: حمایت از مردم یمن اقدامی ارزشمند است و کشته شدن بی رحمانه کودکان و زنان و مردم این کشور زیر موشک های استکبار نشان دهنده مظلومیت آنها است و امیدوایم خداوند متعال بر اقتدار آنها بیافزاید و بتوانند مقابل دشمنان ایستادگی کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب اظهار کرد: ماه های رجب، شعبان و رمضان بسیار مهم هستند و ما در ماه های رجب و شعبان خود را آماده کرده تا از ماه رمضان به خوبی استفاده کنیم و این ماه را به خوبی درک کنیم.

 

امام جمعه قزوین عنوان کرد: یکی از ایام ماه رجب لیله الرغائب است که برخی از آن با نام شب آرزوها نام می برند البته آرزومندی در اسلام چیز خوبی نیست و در واقع در این شب از خدا می خواهیم آن چیزی که مرغوب است را به ما عنایت کند و مرغوب ترین موضوعات هم قرآن، دعا، رسالت پیامبر گرامی اسلام و ولایت امیرالمومنین (ع) است.

 

وی با تبریک ولادت امام محمد باقر (ع) گفت: بسیاری از معارف دینی که وجود دارد از امام محمد باقر (ع) و امام صادق (ع) داریم و این معارف میراثی است که از امامان به جای مانده است.

 

آیت الله عابدینی خاطر نشان کرد: در فرمایشی از امام باقر (ع) آمده است هر زمان تصمیم گرفتید که خود را امتحان کنین ببینید آیا خیری در شما هست، مومن نباید شر از او دیده شود و باید فقط خیر او به جامعه برسد همچنین بر اساس فرمایش این امام بزرگوار اگر دیدید دل شما انسان های مومن، صادق، امانت دار و با خدا را دوست دارد و از افراد دروغگو و خائن خوشش نمی آید، بدانید در وجود شما خیر است و اینگونه خداوند متعال شما را دوست دارد و در غیر این صورت شر در وجود شما رخنه کرده است.

 

وی توضیح داد: بر اساس فرمایش امام محمد باقر (ع) انسان با آن چیزی که دوست دارد در قیامت محشور می شود و پس اگر با خوبان دوست باشد با آنها محشور می شود.

 

امام جمعه قزوین با تبریک پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان و صعود به جام جهانی یادآور شد: این پیروزی را به ملت ایران و مقام معظم رهبری تبریک می گوییم و ان شاالله مسئولان بیش از پیش به ورزش به عنوان یک فرصت توجه داشته باشند.

 

کد خبر 1142116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha