«زباله سراوان» بزرگترین مشکل گیلان/جلوی تغییر کاربری اراضی گرفته شود

وحیدی با بیان اینکه گیلان جزو حاصلخیزترین و کشاورزی ترین استان ها محسوب میشود خواستار ابتکارات و خلاقیت ها در آن شد و گفت: دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در استان وارد میدان شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « احمد وحیدی» عصر امروز(جمعه، ۸ بهمن) در جلسه شورای اداری شهرستان رشت و خمام حاضر و پس از شنیدن درخواست های مسئولین این دو شهرستان با اشاره به اینکه بسیاری از این مشکلات در حدی بزرگ نیستند که نتوان حل کرد، بزرگترین مشکل استان گیلان را زباله سراوان دانست.

 

وزیر کشور با بیان اینکه زباله سراوان باعث اذیت مردم است و باید هر چه سریعتر برای آن راهکاری اندیشید گفت: چرا به موقع و در دولت های قبل به این مشکلات و معضلات توجه نشده است.

 

وی افزود: اکنون فرصتی که به ما رسیده باید بتوانیم در یک حرکت جهادی آن را حل کنیم و حرکت جهادی بهره گیری از راه های میانبر برای کم کردن فاصله ها است.

 

وحیدی تصریح کرد: با کم شدن فاصله کارهای اداری می توان با سرعت بیشتری کارها را به جلو برد.

 

وی همچنین بیان کرد: می‌توان از بخش‌های خصوصی کمک گرفت و خاک بر روی این زباله ها ریخت تا بحث دفن انجام شود و راه حلی برای شیرابه ها پیدا کرد.

 

وحیدی در ادامه از روحیه خوب و خودجوش برخی مسئولین و پیمانکاران تقدیر کرد که خود را در برابر مردم مسئول می‌دانند و حاضرند طی یک پروسه چند ماهه کار را به اتمام برسانند.

 

وی در ادامه تعریض جاده ای که ۱۰ تا۱۲ سال به طول انجامیده را واقعاً تعجب آور دانست و گفت: باید همت کنیم و همه دست اندرکاران با هم شروع کنند و کمربندها را محکم ببندند چرا که ظرفیت‌های خوبی در استان و هم خارج از استان برای رفع این مشکلات وجود دارد.

 

وحیدی با تاکید بر اینکه می بایست نگرانی های مردم رفع شود به مشکلاتی که از لحاظ قانونی برای برخی از کارها مانند آب شهری و روستایی وجود دارد اشاره کرد و افزود: گیلان جز حاصلخیزترین و کشاورزی ترین استان ها محسوب می شود از این رو می بایست شاهد ابتکارات و خلاقیت ها درآن باشیم.

 

وی در ادامه خواستار توجه دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان در این استان شد و اظهار کرد: این قشر می‌توانند بسیج شوند و کارهای خوبی را در این زمینه انجام دهند.

 

وحیدی همچنین به تغییر کاربری زمین ها در استان گیلان انتقاد کرد و با تاکید بر اینکه باید جلوی این کارها گرفته شود خاطر نشان ساخت: در این استان، زمین‌های زرخیز و حاصلخیز نباید تغییر کاربری شوند و جایشان را ویلاهای خالی بگیرد که قرار است فقط برای استفاده یک هفته در سال  باشد.

 

وی همچنین توجه به شبکه فاضلاب شهر رشت را بسیار مهم دانست و خاطرنشان ساخت: این فاضلاب ها با این جمعیت بالا وقتی وارد رودخانه ها میشوند مشکلات و معضلاتی را برای مردم فراهم میکنند که قابل توجه است و امیدواریم با استفاده از ماده ۵۶  حل شود.

کد خبر 1142143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha