اقتصاد دریا محور مطالبه رئیس جمهور است/اشتغال مردم ساحل نشین را پیگیرم

زارعی گفت: در دو ساحل میاندورود و فرح آباد حدود ۵ میلیون متر مربع در اختیار دستگاه‌های دولتی است در حالی که هیچ مرکز آموزشی اینجا نداریم، بصاحبان ویلاهای لاکچری باید اینجاها را رها کنند این مکان برای مردم منطقه است، اشتغال مردم ساحل نشین را پیگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «محسن زارعی» امروز(۸بهمن) در پیش از خطبه نماز جمعه فرح آباد ساری، اظهار کرد: مردم ما در مناطق مختلف استان مشکل دارند، جاده مناسب ندارند.

 

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی افزود: اعتبارات لازم وجود ندارد، ده‌ها هزار تومان سرمایه اینجا خوابیده، این در شان مجلس انقلابی نیست، من شعار نمی‌دهم، ما قانون داریم و باید عمل بشود.

 

وی افزود: در دو ساحل میاندورود و فرح آباد حدود ۵ میلیون متر مربع در اختیار دستگاه‌های دولتی است در حالی که هیچ مرکز آموزشی اینجا نداریم، برخی از افرادی که صاحب این ویلا ها هستند باید اینجاها را رها کنند این مکان برای مردم منطقه است، تزریق هزار میلیارد تومان بودجه اتفاق می‌افتد.

 

زارعی خاطرنشان کرد: آثار کهن مردم فرح آباد بیش از ۴۰۰ سال است که معطل حمایت مانده ولی ما به‌دنبال ویلاهای لاکچری کنار دریا هستیم، اینها مال مردم است، چه کسی باید به فکر اشتغال مردم باشد؟

 

وی با اشاره به حضور مردم در انتخابات، اظهار کرد: ما در مقابل رای و انتخاب مردم وظیفه داریم، اینکه ببینیم اموال مسلمین در حال هدر رفت است و کاری نکنیم جایز نیست‌.

 

زارعی گفت: ما برای ۱۰۰ میلیون تومان اعتبارات شهرداری فرح آباد در مضیقه هستیم، در کوچه و پس کوچه‌های منطقه سرمایه‌های عظیمی وجود دارد باید تبدیل به اشتغال شود.

 

وی عنوان کرد: چنانچه کسی اراضی ملی را آزاد نکرد باید به قوه قضاییه معرفی شود، در مازندران ده ها هزار میلیارد تومان از اراضی در دست دولتی‌ها قرار دارد، ما یک بخش هزار و ۴۰۰ هکتاری را برای زهکشی شروع کردیم، در حالی که کل منطقه باید زهکشی شود.

 

زارعی خاطرنشان شد: ما نگاهمان به طبقات ضعیف جامعه است و باید به نفع آن‌ها کار کرد، با سرمایه‌گذاری رشد اقتصادی کشور را به جلو ببریم، تا اعتماد مردم به نظام تقویت شود این مردم برای انقلاب شهید دادند آن را دوست دارند، پس چرا مشکلاتی که به دست مردم حل می‌شود حل نشود و عده ای یک شبه راه صد ساله را بروند.

 

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اقتصاد مازندران فقط توجه به گردشگری نیست، رییس جمهور می‌گوید اقتصاد دریا محور، این شهر کنار ساحل قرار دارد میتواند در آبزی‌پروری، اسکله و غیره کار کرد، با تدبیری درست میتوان همه این اقدامات را انجام داد.

 

زارعی با اشاره به ظرفیت‌های عظیم استان، همچون، دریا، جنگل و محصولات کشاورزی، عنوان کرد: مردم عزیز مازندران ۲.۷ میلیون تن مرکبات تولید می کنند، تولیدات کل کشور ۵ میلیون و ۲۰۰ تن است یعنی سهم ما در این بخش ۶۰ درصد  است اما دریغ از یک صنعت تبدیلی در استان! تازه حدود ۶۰ هکتار زمین دراختیار گرفتیم تا صنایع تبدیلی را احیا کنیم.

 

وی افزود:  ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن برنج کشور توسط مازندران تهیه می‌شود، ۱۲ درصد گوشت مرغ سفید کشور را مازندران تامین می‌کند، به وزیر اقتصاد گفتیم گردش مالی این پول‌ها کجا میرود؟ بانکی ها پاسخ بدهند! این پول‌ها در استان کجا صرف می‌شود؟ غیر از این است که باید برای مردم صرف شود؟ ولی کشاورزان ما برای دریافت ۱۰ میلیون تومان وام باید ۴ ضامن بیاورند!

 

زارعی گفت: ما در مجلس باید به این موضوعات و بررسی ظرفیت های استان بپردازیم تا برای مردم کار کنیم تا در آینده نه چندان دور برای مردم زندگی مناسبی به‌خصوص در این مناطق فراهم شود، عمر طولانی انجام پروژه‌های عمرانی معضلی شده است، راهکار مطالبه‌گری است اما چون این امکان برای همه مردم وجود ندارد بنده به‌عنوان نماینده مردم پای کار هستم هر کجا کم کاری کردیم مردم باید  یادآوری کنند تاکید کنند تا ان شاء الله موثر عمل کنیم.

کد خبر 1142155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha