از گرانی بهداشت و درمان در گیلان تا تهدید جدی زباله سراوان برای دریای خزر

احمدی گفت: زباله سراوان و جاری شدن شیرابه آن در دو رودخانه زرجوب و گوهر رود در نهایت تالاب انزلی و دریای کاسپین را نابود می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمدرضا احمدی» عصر امروز(جمعه،۸ بهمن) در جلسه شورای اداری شهرستان رشت و خمام که با حضور وزیر کشور برگزار شد اظهار کرد: مسئولین ما در انقلاب اسلامی خصوصاً در دولت آقای رئیسی به درد دل مردم گوش می دهند و مشکلات را می شنوند اما در عمق وجود گیلان جز محرومیت چیزی نمی بینیم.

نماینده مردم شهرستان رشت و خمام در مجلس با اشاره به مشکلاتی از جمله زباله، پسماند، آلودگی رودخانه ها، نامناسب بودن راه های شهری و روستایی در گیلان اظهار کرد: زباله سراوان مهمترین مشکل این منطقه است.

وی اذعان کرد: در هر ثانیه ۱۰ لیتر و در روزهای بارانی ۲۰ الی ۲۵ لیتر شیرابه از این زباله ها خارج می شود که اگر زهرابه بگوییم بهتر است.

احمدی با اشاره به اینکه در گذشته مردم در این رودخانه ها شنا و ماهیگیری می کردند اما سال هاست از آن فرار می کنند گفت: این شیرابه ها وارد دو رودخانه مهم زرجوب و گوهر رود شده اند و حالا آنها هم آلوده اند.

وی تصریح کرد: متاسفانه بخشی از این زباله ها از فاضلاب بیمارستانی هستند که وارد این رودخانه ها می شوند و در نهایت تالاب انزلی و دریای کاسپین را نابود میکند.

وی در ادامه در خصوص جاده رشت به سنگر که از جنگ جهانی دوم بجا مانده اشاره و خواستار رسیدگی به مشکلات زیرساخت های جاده ای شد.

«جبار کوچکی نژاد» نیز در این جلسه با بیان اینکه در حوزه شهرداری ها مشکلاتی در این شهر و شهرهای اطراف وجود دارد که وزیر کشور بخشی از این مشکلات را شنیدند، اظهار کرد: زیر سازی جاده ها و خاکی بودن بسیاری از کوچه ها مشکلاتی است که می بایست به آن توجه کرد.

نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس ضمن قدردانی از استقرار فرمانداری در خمام گفت: مردم این بخش بیش از نیم قرن به دنبال این بودند که خمام تبدیل به شهرستان شود.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان های رشت و خمام  حدود ۳۰۰ دهیاری دارند که بعضی از دهیاری ها مانند سراوان حدود پنج هزار خانوار دارند اظهار کرد: با توجه به تراکم جمعیت عمران و آبادانی ها در آنجا بسیار کم است.

کوچکی نژاد در ادامه با ابراز تاسف به دلیل عدم داشتن یک بیمارستان جامع در این استان گفت: در استان گیلان درمان و بهداشت بسیار گران است.

وی اذعان کرد: بیمارستان های دولتی استان بیش از ۷۰ سال قدمت دارند و بیمارستانی در لاکان رشت ۱۵سال است که در حال ساخت می باشد ولی فقط ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

کوچکی نژاد تعداد تخت های بیمارستان های خصوصی را با بیمارستان های دولتی برابر دانست و گفت: بهایی که به احداث بیمارستان های خصوصی داده می شود به بیمارستان های دولتی داده نمی شود.

 وی همچنین از دیگر مشکلات این شهر را در بخش آب عنوان کرد و ادامه داد: کمترین شهری را می‌بینید که مشکل آب شرب داشته باشد اما در گیلان با توجه به حاصلخیزی از اب شرب سالم در شهرها و روستاها محرومیم.

کد خبر 1142189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha