کانون‌های فرهنگی هنری از رویش‌های انقلاب هستند/ مدیران آینده نظام در مساجد تربیت می‌شوند

حجت‌الاسلام عزت زمانی، با اشاره به نقش اثرگذار کانون‌های فرهنگی هنری در جذب نسل جوان به مساجد، گفت: این کانون‌ها از رویش‌های انقلاب هستند. سرمایه‌گذاری روی‌آنها اهمیت دارد چون مدیران آینده نظام از مساجد برمی‌خیزند.

حجت الاسلام «رضا عزت‌زمانی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد با اجرای طرح ملی فهما و انتخاب پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران نقش بالایی در اثرگذاری اجتماعی و افزایش توانمندی های بچه های مساجد دارند، اظهار کرد: مسجد، محلی برای شناسایی و رشد استعدادها است، اگر چه  در حال حاضر مساجد از کارکرد واقعی خود به دور افتاده اند، اما از گذشته تاکنون خانه امن الهی و محیط آزادی به شمار می آمدند که هر کس متناسب با ظرفیت خود در این مکان مقدس حضور یابد، روح و جانش صفا پیدا می کند و استعدادهایش شکوفا می شود.

 

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد از رویش های انقلاب اسلامی و از ظرفیت هایی است که با ارتباط و اتصال با نسل جوان و نوجوان می تواند علاوه بر ایجاد روحیه خودباوری و تقویت ظرفیت روحی و معنوی تاثیر قابل توجهی در اثرگذاری اجتماعی و افزایش توانمندی و کادرسازی داشته باشد.

 

وی ادامه داد: همه کسانی که در اقصی نقاط کشور اثر و فعالیت شاخصی داشته اند، اثر ویژه‌شان از مسجد بوده است.

 

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: مسجد در گره زدن دل ها و رشد و پرورش استعدادها اثر قابل توجهی دارد و کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز با اجرای طرح ها و رویدادهایی همانند فهما و همچنین انتخاب پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران و طراحی مهرواره ها و همچنین فراهم کردن عرصه های رقابتی متعدد می توانند، زمینه رشد و پرورش نیروهای توانمند، خلاق و شکوفایی استعدادهای آنها را فراهم کنند.

 

حجت الاسلام عزت زمانی با بیان اینکه ضرورت دارد از ظرفیت های کشور برای رشد این استعدادها، ظهور و بروز توانمندی ها، ضریب دادن رسانه ای به برخی از این خلاقیت ها و ظرفیت ها تلاش شود، ابراز کرد: با فراهم کردن روحیه خودباوری در بین نوجوانان و جوانان و تقویت توانی که در ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری وجود دارد، می توان روز به روز بر رونق و اثربخشی مساجد افزود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: با طرح ها و برنامه های جذاب و پشتیبانی هایی که نهادهای فرهنگی و اجتماعی از کانون های مساجد می کنند، این مراکز بیش از پیش می توانند در جاذبه مندی مساجد گام های اثرگذاری بردارند، چرا که نوجوانان و جوانان به عنوان آینده سازان این کشور و مدیران اصلی این نظام باید رویش‌شان از مساجد باشد.

 

کد خبر 1142224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha