سرعت انتشار سویه امیکرون ۱۰ برابر انواع قبلی است

مشهود تقیلو با بیان اینکه سرعت انتشار سویه اُمیکرون ۱۰ برابر انواع قبلی ویروس کرونا است، گفت: چون میزان فوتی و بستری از این نوع سویه کم است مردم تصور می کنند این ویروس خطرناک نیست.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان با بیان اینکه بحث سلامت خصوصیاتی دارد و اولویت‌ها ممکن است روزانه و ماهانه جابه‌جا شود، افزود: امر مهمی که در رابطه با مبارزه با بیماری کرونا وجود دارد، این است که نوع جدید ویروس کرونا، اُمیکرون به سرعت در همه دنیا در حال انتشار بوده و وارد کشور و استان زنجان نیز شده‌ که در همین راستا شاهد افزایش مبتلایان سرپایی به این سویه هستیم.

 

مشهود تقیلو با بیان اینکه سرعت انتشار سویه اُمیکرون ۱۰ برابر انواع قبلی ویروس کرونا است، تصریح کرد: اشتباهی که مردم و مسئولان می‌توانند در رابطه با اُمیکرون داشته‌ باشند، این است که چون میزان فوتی یا بستری‌های اعلامی از رسانه ملی صفر یا ۱ و ۲ نفر است، مردم نیز تصور کنند نوع جدید ویروس کرونا خطرناک نیست، در حالی که این سویه سرعت انتشار بالایی دارد و فعلاً در فاز سرپایی آن هستیم و طی دو یا سه هفته آیتده به فاز بستری نیز خواهیم رسید.

 

وی با تاکید بر اهمیت پیشگیری که آسان‌تر، موثرتر و کم‌هزینه‌تر از درمان است، ادامه داد: آنچه درباره پیشگیری مخصوصاً در کشورهایی که با سویه اُمیکرون کرونا درگیر بودند، ثابت شد این است که مرحله سوم واکسیناسیون برای کاهش عوارض و نتایج اُمیکرون موثر است.

 

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به رتبه اول استان در واکسیناسیون مرحله سوم در سطح کشور، گفت: ولی پوشش واکسیناسیون در سطح استان باید به ۸۰ درصد برسد تا هزینه‌ها و انرژی که برای مبارزه با بیماری گذاشته می‌شود کاهش یابد.

 

تقیلو با تاکید بر استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی برای مقابله با اُمیکرون، تصریح کرد: شست‌وشوی دست و استفاده از مواد ضدعفونی در مراحل بعدی قرار دارد.

 

وی با اشاره به اینکه میزان رعایت پروتکل‌ها در طارم ۶۰ درصد است، افزود: در این شهرستان کانون‌های جمعیتی، کم تعدادتر هستند و مراکز و خانه‌های بهداشت راحت‌تر می‌توانند با مردم ارتباط برقرار کنند، البته شهرستان‌های طارم، ایجرود و ماه‌نشان جزو شهرستان‌هایی به شمار می‌رود که باید شاخص‌ آن‌ها بیشتر باشد.

کد خبر 1142231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha