۱۴ نقطه حادثه خیز سیلاب شناسایی شد

مدیر امور منابع آب شیروان گفت: ۱۴ نقطه حادثه خیز سیلاب در نقاط مختلف این شهرستان شناسایی شد.

«اسحاق خسروپناه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: با توجه به شرایط خشکسالی و احتمال وقوع سیلاب بهاره سال 1401، جهت کاهش خسارت به اراضی کشاورزی، باغ ها، منازل مسکونی و زیرساخت ها، 14 نقطه حادثه خیز شناسایی شد که با توجه به اعتبارات، چهار نقطه مهم که جامعه روستایی و جاده اصلی را باعث خطر می شود در نظر گرفته شد.

 

 

مدیر امور منابع آب شیروان خاطرنشان کرد: به تازگی لایروبی بازه هایی از رودخانه های شوق آباد- فیض آباد، اوغاز، قوشخانه و چلو این شهرستان به طول 7.5 کیلومتر با بیش از دو میلیارد ریال اعتبار  از محل اعتبارات ملی و استانی آغاز شده که تا پایان بهمن ماه به اتمام خواهد رسید.

 

 

خسروپناه اضافه کرد: لایروبی رودخانه‌ها یکی از مهمترین مسائلی است که به هنگام بارندگی شدید می‌تواند خطر جاری شدن سیلاب را کاهش داده و از ورود آب به مناطق مزبور  جلوگیری کند و همه ساله لایروبی و ساماندهی مسیر نقاط بحرانی و حادثه‌ساز در اولویت کاری است.

 

 

وی تصریح کرد: در شهرستان شیروان هزار و ۶۵ کیلومتر رودخانه، مسیل و آبراه وجود دارد که از این میزان ۳۳۹ کیلومتر در مسیل های مهم و حساس قرار گرفته است که یا آب داشته و یا در حوزه مسکونی قرار دارند.

 

 

وی عنوان کرد: از ۳۳۹ کیلومتر از مسیل های مهم و حساس رودخانه‌های این شهرستان، تاکنون برای ۱۸۲ کیلومتر مطالعات تعیین حد بستر و حریم انجام شده و از این میزان ۱۳۸ کیلومتر نشانه گذاری شده است.

 

 

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

 

کد خبر 1142257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha