۷۰ گروه در منطقه ویژه اقتصادی  خراسان جنوبی سرمایه گذاری کردند

زارعی با بیان اینکه تاکنون ۷۰ گروه در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند سرمایه گذاری کردند، گفت: درحال حاضر پذیرای هر نوع سرمایه‌گذاری به جز صنایع آب‌بر و صنایعی که از نظر زیست محیطی ایراد داشته باشند، هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسین زارعی» امروز (۹ بهمن) به خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار کرد: از ابتدای تاکنون 70 گروه سرمایه‌گذار در منطقه ویژه اقتصادی استان خراسان جنوبی سرمایه گذاری کردند که از این تعداد تا کنون 13 واحد به بهره برداری رسیده است و مابقی پیشرفت فیزیکی آنها بین 80 تا 90 درصد است.

 

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سطح کشور تعداد 64 منطقه ویژه اقتصادی و هفت منطقه آزاد داریم، افزود: سرمایه‌گذاری خارجی در نزدیکی مرز و همجواری با کشور افغانستان سبب شده تا تجار خارجی افغان نیز وجود منطقه ویژه فرصت خوبی برایشان محقق شود و در حال حاضر روند توسعه شکل گرفته است.

 

وی از سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی استان توسط سرمایه‌گذاران خبر داد و گفت: در این چند سال اخیر خوشبختانه سرمایه گذاری‌های خوبی انجام شده است و اکنون هم پذیرای سرمایه گذاران هستیم.

 

زارعی از وجود سایت منطقه ویژه اقتصادی در نقطه صفر مرزی و فعالیت آن از سال  95 تاکنون خبر داد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی بیرجند منطقه ای عام است که سرمایه گذاران می توانند بدون هیچ محدودیتی در آن سرمایه گذاری کنند وم هم در حد تامین زیر ساخت به سرمایه گذاران کمک می کنیم.

 

وی ادامه داد: در حاضر پذیرای هر نوع سرمایه گذاری به جز صنایع آب بر وصنایعی که از نظر زیست محیطی ایراد داشته باشند، هستیم.

 

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با اشاره به صدور مجوز کمتراز از 72 ساعت برای سرمایه گذاران خبر داد و گفت: هر چند در این سالها تاکنون کار واقدامات زیادی در منطقه ویژه و سایت مرزی رقم خورده است اما هنوز جای کار زیاد است.

 

زارعی با اشاره به مزیت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی استان، تصریح کرد: مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی در استان معافیت‌های 13 ساله از مالیات است ورود هر نوع مواد اولیه در منطقه ویژه اقتصادی بدون حقوق گمرکی، ورود تجهیزات ماشین آلات خط اعم از مستعمل بدون پرداخت عوارض گمرکی، صدور قبوض انبار تفکیکی و غیر قابل معامله از دیگر مزایای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی است.

 

وی در ادامه وجود قطعه منفصله مرز ماهیرود را از دیگر مزیت‌ها دانست و افزود: از آن جایی که خراسان جنوبی استانی معدنی است و توانمندی‌های زیادی در این راستا وجود دارد که با حضور پایانه صادراتی سنگ و فرآورده های معدنی میتوان از ظرفیت آن بیش از پیش استفاده کرد.

 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی از درخواست ۲۶۰ گروه برای سرمایه گذاری در سایت مرزی منطقه ویژه خبر داد و گفت: یکی از مشکلات نبود ایکس ری بود که خوشبختانه این امر هم در حال تحقق است و امیدواریم با جریان ایکس ری روال کاری بیشتر و بهتر شود چرا که ترانزیت عام با راه اندازی ایکس ری محقق خواهد شد.

 

زارعی با تاکید بر اینکه استان خراسان جنوبی استانی با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوانی که دارد می‌تواند بیشتر و بهتر از این در سطح کشور معرفی شود، افزود: با توجه به اهتمام مسئولان در سطح ملی و استانی بعد از استان شدن توجه ها بیشتر شده و فرایند توسعه به نحوی پیش می‌رود که می‌تواند چشم‌انداز خوبی داشته باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه بدون شک برای توسعه پایدار نیاز به محرک‌هایی داریم هرچند که بخشی از آن توسط، منطقه ویژه اقتصادی فراهم شده است، عنوان کرد: منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی از محدود استان‌هایی است که دارای منطقه ویژه قطعه منفصله در مرز ماهیرود است که جزو مزیت‌های نسبی این منطقه به حساب می آید.

 

 

کد خبر 1142380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha