اجرای برنامه های دهه فجر با ۳۰ درصد ظرفیت/ برگزاری راهپیمایی بر اساس تصمیم گیری ستاد کرونا

فاطمی از اجرا و برگزاری برنامه های دهه فجر با ۳۰ درصد ظرفیت و همچنین تصمیم گیری ستاد کرونا برای برگزاری راهپیمایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مهران فاطمی استاندار یزد امروز در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد گفت: متاسفانه امروز شاهد اوج گرفتن کرونا و پیک دیگری از این بیماری در کشور هستیم که استان یزد نخستین استان درگیر شده در این پیک است و شاهد اوج گرفتن آن هستیم.

وی افزود: از جمله دلایل این پیشرفت ویروس وجود 71 هزار کارگر غیربومی از 230 شهر کشور در استان، وجود بیماری های زمینه ای، آلودگی هوا، وجود 40 درصد مراجعین بیمار سراسر کشور به استان جهت درمان اشاره کرد.

استاندار یزد بیان کرد: متاسفانه سویه جدید از کرونا در حال سرایت است که قدرت فراگیری آن بسیار زیاد است و باعث بالارفتن آمار بستری ها و درگیری افراد زیر 12 سال است که با توجه به ظرفیت های درمانی شاهد برخی از مشکلات خواهیم بود.

فاطمی گفت: متاسفانه پروتکل های بهداشتی ما متناسب با وضع جدید تدبیر نشده است که باید مداخلات موثری داشته باشیم اما نگذاریم که به زندگی روزمره مردم مشکل وارد شود که بر این اساس نیز ستاد ملی کرونا نیز اختیاراتی به استانداران داده است.

وی بیان کرد: ما برای این که از این موج بگذریم باید با مداخله ارتفاع آن را کاهش دهیم و این پیک را نیز به سلامت پشت سر بگذاریم که لازمه ان نیز مبنایی ترین و کم هزینه ترین راه یعنی رعایت اصول بهداشتی است.

استاندار یزد ادامه داد: الان میزان رعایت مردم حدود 30 درصد است و از طرفی نیز نمی خواهیم که جامعه را نگران کنیم اما در این مسیر باید واقعیت ها را برای مردم تبیین کنیم تا رعایت کنند و شاهد گذر از این پیک نیز باشیم

فاطمی گفت: در ادارات استان باید به شدت ملاحظات و رعایت پرتکل ها مورد توجه قرار گیرد و اصناف نیز مورد توجه قرار گیرد و حتی الامکان به افرادی که پروتکل های بهداشت را رعایت نمی کنند خدمات ارائه نشود.

وی افزود: با تصمیم ستاد ملی کرونا برنامه های دهه فجر با 30 درصد ظرفیت با رعایت پروتکل های بهداشتی و ماسک برگزار شود و برنامه راهپیمایی 22 بهمن ماه نیز بر اساس تصمیم گیری ستاد ملی کرونا برنامه ریزی و اعلام خواهد شد.

استاندار یزد گفت: ما باید در ادامه نیز اسامی افراد واکسن نزده را استخراج کنیم و خانه به خانه پیگیری کنیم.

فاطمی بیان کرد: بر اساس تصمیمات ستاد کرنا محدودیت در حمل نقل ریلی و هواپیمایی در حال اجرا است که بر اساس ظرفیت ابلاغی حمل و نقل صورت می گیرد.

 

کد خبر 1142459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha