آیین تودیع و معارفه مدیر کل آموزش و پرورش گلستان برگزار شد 

با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مدیران استان گلستان آیین تودیع و معارفه مدیر کل  آموزش و پرورش این استان برگزار شد‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، عصر امروز (شنبه ۹ بهمن)، با حضور حمید طریفی حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و جمعی از مدیران استانی سیدرضا نظری با حکم وزیر آموزش و پرورش به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش گلستان منصوب و از زحمات احسان گوهری‌راد مدیرکل سابق این نهاد تجلیل شد.

 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این مراسم گفت: ایجاد قرارگاه عملیاتی محرومیت‌زدایی در آموزش و پرورش با هدف توسعه خدمت در  مناطق محروم و کم‌برخودار  و تحقق عدال آموزشی شکل گرفته است و بزودی ثمرات آن را شاهد خواهیم بود.
 

حمید طریفی‌حسینی اظهار کرد: راهبرد نخست و اولویت اول وزارت آموزش و پرورش ریل‌گذاری برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین است که الان حدود یک دهه قبل به تصویب رسیده اما در روند اجرا به اهدافی که ترسیم  شده بود نرسیده است.

 

وی افزود: خدمتگزاران مردم در وزارت آموزش و پرورش در دوره جدید تصمیم دارند الگو و مدلی خاص برای این سند بنیادین اجراکند.

 

طریفی‌حسینی ادامه داد: نبود مدل اجرایی و عملیاتی برای سند، مشکل اصلی نرسیدن به اهداف مشخص شده است.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش اجرای عدالت تربیتی را یکی دیگر از اصلی ترین سیاست های  این وزارتخانه دانست و گفت:  برای رسیدن به این آرمان، حرکت از محیط پیرامونی به سمت مرکز برنامه‌ریزی شده و ما این بار از سمت مرزها و شهرهای کوچک به سمت شهرهای بزرگ و پایتخت حرکت می‌کنیم.

 

طریفی‌حسینی گفت: باید به جوانان اعتماد و آن ها را توانمند کنیم، باید در مسیر انقلاب مسئولیت‌ها را به مدیران جوان گام دوم انقلاب بسپاریم تا آرمان های انقلاب محقق شوند.

 

وی یادآور شد: متنوع‌سازی تعلیم، کیفیت‌بخشی آموزش، و فاصله گرفتن از حافظه محوری از اولویت‌های برنامه‌های اجرایی وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم است.

 

کد خبر 1142561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha