بازدیدهای میدانی حاکی از وجود مافیا و رانت خواری در مسئله آب استان کرمان است

معاون ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان با اشاره به پیگیری تنش آبی استان در پی مطالبات مردمی ارجاع شده به این ستاد، گفت: بازدیدهای میدانی ما نشان می دهد در مسئله آب استان رانت خواری شده و آب سرقت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام مصطفی شیخی، یکشنبه(۱۰ بهمن) در نشست خبری دبیرستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر استان با رسانه ها در خصوص بازخورد عملکرد یک ساله این ستاد؛ یکی از اولویت های ستاد را پیگیری مسئله آب به عنوان یکی از مسائل مهم استان عنوان کرد.

 

 

 

معاون مطالبه گری و امور اجتماعی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان گفت: در این باره تاکنون دو نامه به وزارت نیرو ارسال و درخواست اعزام کارگروه ویژه برای بررسی بحران مسئله آب و برخورد با مافیای آب کردیم ضمن اینکه حدود ۱۰۰ صفحه مطلب در زمینه مدیریت آب استان تهیه کردیم.

 

 

 

وی با بیان اینکه چنانچه آب استان مدیریت شود شاید حتی نیازی به انتقال آب از خلیج فارس هم نباشد گرچه که کرمان برای مصارف صنعتی باید حق خود را از این انتقال داشته باشد؛ تصریح کرد: بازدیدهای میدانی ما نشان می دهد در مسئله آب استان رانت خواری شده و آب سرقت می شود.

 

 

 

به گفته حجت الاسلام شیخی، ثبت بیش از ۱۴۲ گروه جهادی مطالبه گر در استان، برگزاری جلسات مطالبه گران و گروه های جهادی با دادستان، رییس بازرسی استان، امام جمعه؛ حضور در بین کارگران معترض معادن شمال استان(زرند) اعتصاب معادن کاران شهربابک، معدن منوجان، کارگران معتصب مقابل استانداری کرمان، برگزاری جلسات متعدد با گروه های مختلف دانشجویی مطالبه گر و... بخشی از عملکرد ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر استان کرمان است.

 

 


یکی دیگر از معاونین ستاد احیای امر به معروف نیز در این نشست به مسئله مطالبات کارگری اشاره کرد و با این توضیح که ستاد احیای امر به معروف وظیفه حمایت از تجمعات کارگری را ندارد؛ تصریح کرد: اما بنا به درخواست ها و گزارش های مردمی، ستاد در این مسئله نیز ورود کرده است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: با تغییر مسئولین در این مجموعه ها، رویه عوض نمی شود و باید صورت مسئله را حل کرد.

 

 

 

کد خبر 1142781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha