۷۰ درصد تست های کرونا در جهرم مثبت می شود

رحمانیان با اشاره به مثبت شدن ۷۰ درصد تست های کرونا در جهرم، گفت: روز گذشته در مراکز نمونه گیری کرونا در جهرم، ۶۰۰ تست گرفته شده که ۳۹۵ مورد از آن مثبت بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «محمد رحمانیان»، امروز (یکشنبه ۱۰ بهمن) در ستاد جلسه ستاد شهرستانی مقابله با کرونا، گفت: در شهرستان جهرم انتقال های خانگی بیماری کرونا از نوع  ویروس جهش یافته «اومیکرون» بسیار زیاد شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه در سویه «اومیکرون»، سرایت بیماری در افراد واکسینه نشده پنج برابر افراد واکسینه شده گزارش شده است، افزود: همین طور در این سویه موارد مرگ در افرادی که واکسینه نشدند، ۱۳ برابر نسبت به کسانی است که واکسیناسیون خود را کامل کرده اند.

 

وی با اشاره به اینکه در ماه های گذشته در شهرستان جهرم، ۲۱ درصد تست ها در مراکز نمونه گیری کرونا مثبت می شد اما هفته گذشته ۴۰ درصد نمونه ها مثبت شده است، اظهار کرد: همین طور این هفته درصد موارد مثبت به عدد ۷۰ رسیده است.

 

رحمانیان با اشاره به اینکه تمام استان های کشور درگیر سویه جدید بیماری هستند و ابتلای بیماران روندی صعودی پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: روز گذشته در مراکز نمونه گیری کرونا در جهرم، ۶۰۰ تست گرفته شده که ۳۹۵ مورد از آن مثبت بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه در ۱۰ روز آینده روند بستری افزایش می یابد و با این شکل موارد مرگ و میر هم قطعا افزایش می یابد، تصریح کرد: هر کس علائم سرماخوردگی دارد قطعا مبتلا به سویه «او میکرون» است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه سالمندان، افراد با بیماری زمینه ای و بیماران خاص از گروه های در معرض خطر بیماری اند، از شهروندان خواست برای دریافت هر چه سریع تر دز سوم واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه میزان واکسیناسیون گروه سنی ۲۰ تا ۴۰ سال در شهرستان رضایتمند نیست، گفت: این گروه سنی خطری جدی برای انتقال بیماری هستند.


وی در پایان عنوان کرد: پیشنهاد می شود مدارس یک تا ۲ هفته آموزش حضوری نداشته باشند چرا که تجمع دانش آموزان در مدرسه خطری جدی برای همه گیری بیماری در دانش آموزان است.

کد خبر 1142808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha