تمامی فعالیت های دانشگاه یزد پیوست فرهنگی دارد

کلانتری با اشاره به برنامه ریزی در جهت ارتقای جایگاه علمی، آموزشی و فرهنگی دانشگاه یزد گفت: تمامی فعالیت های دانشگاه یزد پیوست فرهنگی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، عباس کلانتری، سرپرست جدید دانشگاه یزد در نخستین نشست خبری خود گفت: رسانه یکی از ارکان تقویت هر مدیریت است و ما سعی داریم این ارتباط را تقویت کنیم.

وی افزود: دانشگاه یزد در رتبه بندی اخیر در جایگاه هشتم کتثبیت شد و امیدوریم به همت دانشجویان و اساتید این جایگاه ارتقا پیدا کند.

کلانتری گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب بایستی برای برون رفت شرایط ارتباط بین جامعه، صنعت و فناوری تقویت پیدا کند و ما نیز در برنامه های خود جهت ارتقای این جایگاه سعی کرده ایم برنامه ریزی های مناسبی داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه یزد ادامه داد: ما در کنار برنامه های خود برنامه های فرهنگی را نیز تقویت کردیم و در حوزه آموزشی نیز تقویت مباحث آموزشی را دنبال می کنیم.

کلانتری گفت: اگرچه ما سه دهه رتبه برتر کنکور سراسری را در کشور کسب کرده ایم اما متاسفانه نخبگان ما در دانشگاه های دیگر کشور پذیرفته می شوند که باید تلاش کنیم تا جذب دانشگاه یزد شوند.

وی ادامه داد: ما باید برنامه ریزی کنیم تا زمینه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه نیز فراهم شود و از این طریق نخبگان را نیز جذب استان کنیم.

سرپرست دانشگاه یزد بیان کرد: متاسفانه در حالی که یزد یک استان صنعتی در کشور محسوب می‌شود، فاقد دانشگاه صنعتی است یا با وجود شهرت جهانی در حوزه گردشگری فاقد دانشکده تخصصی هنر و معماری است و در واقع به دلیل همین بی‌توجهی‌های گذشته، امروز شاهد توسعه نامتوازن آموزش عالی در استان هستیم.

وی افزود: تعداد دانشجویان حال حاضر دانشگاه یزد 14 هزار و 750 دانشجو هستند که در 217 کد رشته مقاطع کارشناسی تا دکتری زیر نظر 472 نفر عضو هیات علمی تمام وقت تحصیل می‌کنند.

کلانتری بیان کرد: این دانشگاه هم اکنون میزبان 650 دانشجوی خارجی است و تاکنون نیز51 هزار و 119 فارغ التحصیل را تحویل جامعه داده است.

سرپرست دانشگاه یزد ادامه داد: دانشگاه‌ها برطبق بیانیه گام دوم انقلاب باید برای برون رفت از شرایط فعلی ارتباط بین خود با جامعه و صنعت را تقویت کنند که دانشگاه یزد نیز در این حوزه برنامه دارد و درتلاش است با ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش، ارتباط با صنعت را پررنگ‌تر از گذشته کند.

وی گفت: جذب دانشجویان نخبه خارجی و ارتباط با دانشگاه‌های مطرح جهان را یکی دیگر از اولویت‌های دانشگاه یزد دانست و تأکید کرد: سعی داریم دانشجویان نخبه و با جایگاه علمی شاخص را در استان پذیرش کنیم.

کد خبر 1142826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha