باید نقشه راهبردی صنعت کشور برای جلوگیری از تغییر و تحولات دولت ها ترسیم شود

روحی نیاسر با بیان اینکه تغییر روش ها و مدیریت ها و مقررات غیرضرور به صنعت و تولید ضربه می زند، گفت: باید نقشه راهبردی صنعت کشور برای جلوگیری از تغییر و تحولات دولت ها ترسیم شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مجید روحی نیاسر، رئیس هیأت مدیره شرکت تولیدی مهندسی شب گذشته (یکشنبه 10 بهمن) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه تغییر روش ها و مدیریت ها و مقررات غیرضرور به صنعت و تولید ضربه می زند، گفت: باید نقشه راهبردی صنعت کشور برای جلوگیری از تغییر و تحولات دولت ها ترسیم شود. اکنون دغدغه صنایع تجهیزات پزشکی، مقررات غیر ضروری است که در هیچ جای دنیا این مقررات وجود ندارد.

 

روحی با بیان اینکه اگر به مدت یک هفته تا 10 روز مواد اولیه وارد کارخانه ها برای تولید شد می توانیم به رفع موانع تولید امیدوار باشیم، افزود: مقررات غیرضروری و تغییر روش ها برای همه صنعت کشور وجود دارد و به آن ضربه می زند.

 

رئیس هیأت مدیره شرکت تولیدی مهندسی گفت: زیربنای هر کسب و کار و تولید، دانش است، البته این به مدیران صنعت و تفکر آنها باز می گردد.

 

روحی با بیان این که کارها باید از ابتدا بر اساس دانش، پایه گذاری شود، افزود: یکی از مشکلات واحدهای صنعتی؛ منابع انسانی و ضعف آموزش نیروی کار است. این مشکل از مهد کودک ها آغاز می شود و متأسفانه تا دانشگاه دانش را تئوری آموزش می دهیم، بنابراین با توجه به این همه فارغ التحصیل، برای جذب نیروی متخصص مشکل داریم.

 

وی با اشاره به اینکه صنایع باید برای منابع انسانی، جذب و ماندگاری آنها هزینه کنند، گفت: در سند راهبردی صنعت باید همه شاخص ها محاسبه و اولویت ها مشخص شوند. در حوزه تجهیزات پزشکی، این سند راهبردی اواخر اسفند امسال با همکاری وزارت صمت کامل می شود.

 

رئیس هیأت مدیره شرکت تولیدی مهندسی با بیان اینکه با توجه به تفاهمنامه ها با سوریه و چین و نوپا بودن صنایع کوچک ما، باید برنامه ریزی های لازم برای نحوه ورود شرکت های چینی به کشور انجام شود تا صنایع ما آسیب نبینند، گفت: شرایط صنعتگران ما در سال های اخیر بسیار سخت بوده، البته با تلاش عالی آنها، تهدید تحریم به فرصت تبدیل شده که این به دلیل فرهنگ ایرانی و همگرایی ماست.

 

وی با بیان این که تجهیزات پزشکی تولید ایران در منطقه از نظر کمی و کیفی رتبه نخست را دارد افزود: از نظر فناوری هیچکدام از کشورهای منطقه فناوری های ما را ندارند. در حالی که صنایع تجهیزات پزشکی نیاز 70 درصد کشور را تأمین می کند، مشکل ما بیش از سه هزار میلیارد تومان بدهی دولت به بخش خصوصی فعال در این حوزه است.

کد خبر 1142972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha