دهه فجر ۱۷۴مددجوی بهزیستی خانه دار می شوند/۱۲۰۰مازندرانی متقاضی فرزندخواندگی هستند

گوهردهی با بیان اینکه حدود ۷۶۰ واحد مسکونی به جامعه هدف بهزیستی استان مازندران واگذار شده است، گفت:۱۷۴واحد از این واحد ها در دهه فجر واگذار خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «فرزاد گوهردهی» امروز(11بهمن) در نشست خبری ویژه تشریح برنامه های دهه فجر اداره کل بهزیستی استان مازندران با بیان اینکه حدود 170 هزار خانوار مازندرانی تحت پوشش هستند و حدود 56 هزار نفر مستمری از این اداره کل دریافت می کنند، اظهار کرد: بالغ بر325میلیارد ریال ماهیانه خدمات مستمری و یا کمک هزینه مستمری جامعه هدف بهزیستی پرداختی داریم.

 

مدیر کل بهزیستی استان مازندران به فعالیت 115مرکز مثبت زندگی خدمات بهزیستی تحت عنوان سطح یک اشاره کرد و افزود: این مراکز به صورت نوپا درحال ارائه خدمات به مددجویان بهزیستی هستند.

 

وی بردن خدمات به دل جامعه و استفاده از ظرفیت های جامعه برای کمک به مدجویان بهزیستی  را مورد توجه داریم و 34مرکز 15هزار و 500 نفر از جامعه معلولین و توانخواهان استان را تحت پوشش دارند.

 

گوهردهی با بیان اینکه 35نفر از بیماران متابولیک تحت پوشش داریم که در حوزه توانبخشی ارائه خدمت به این کودکان داریم

 

وی با بیان اینکه4هزار و 100نفر از جامعه هدف بهزیستی از وسایل کمک توانبخشی بهره مند شدند همچنین به حدود 1800 معلول در استان کمک هزینه رفت و آمد پرداخت کردیم

 

گوهردهی بالغ بر63هزار نفر جامعه توانخواهان بهزیستی استان هستند، بیشترین توانخوهان استان معلولین جسمی حرکتی هستند.

 

وی با بیان اینکه 113مرکز ارائه کننده خدمات مرتبط با ارائه خدمات حوزه 26مرکز به صورت شبانه روزی خدمات به جامعه هدف بهزیستی ارائه می کنند، افزود:  این مراکز 1600نفر را به صورت شبانه روزی خدمت رسانی می کنند.

 

گوهردهی با اشاره به اینکه حدود شش هزار از جامعه توانخواهی درحال دریافت خدمات مستمر هستند، اظهار کرد: رویکرد بهزیستی مرکز محور یا خانواده محور است.

 

وی خاطرنشان شد: تلاش داریم جامعه هدف در بستر خانواده خدمات خود را دریافت کنند این رویکر اصلی اداره کل بهزیستی استان مازندران است.

 

گوهردهی از راه اندازی خانه های حمایتی برای ارائه خدمات به جامعه هدف بهزیستی خبر داد و گفت: تلاش داریم مددجویان توانخواه فکر کنند از خانه خود خدمت دریافت می کنند.

 

وی با بیان اینکه مراکز به ازای خدمتی که به جامعه هدف ما ارائه می کنند یارانه می دهیم ماهیانه 71میلیارد ریال به حساب این مراکز یارانه پرداخت می کنیم، ادامه داد: حدود بالغ بر38هزار نفر در استان از خدمات مستمری این اداره کل در ماه به صورت مستمر بهره مند می شوند.

 

گوهر دهی با بیان اینکه بالغ بر206میلیارد ریال مستمری به این 38هزار نفر پرداخت می شود، گفت: براساس بعد خانوار مستمری خانواده ها پرداخت می شود.

 

وی با بیان اینکه در حوزه اجتماعی از مجموع افراد تحت پوشش بالغ بر 16هزار و 900نفر افراد را تحت پوشش داریم،افزود: تلاش داریم با توانمندسازی این افراد، مستمری بهزیستی برای آنها واریز نشود.

 

گوهردهی با بیان اینکه خانواده هایی که فرزندان چند قلودارند نیز مستمری دریافت می کنند، ادامه داد: 224خانواده از خدمات مستمری این بخش بهره مند می شوند.

 

وی با بیان اینکه بیمه تامین اجتماعی زنان، کمک هزینه تحصیل دانش آموزان و دانشجویان و آموزش مهارت مددجویان توانخواه نیز مورد توجه است، گفت: فرزندان زنان سرپرست خانوار نیز کمک هزینه تحصیلی دریافت می کنند.

 

گوهردهی با بیان اینکه 16هزار و 900زن سرپرست خانوار ماهیانه حدود 45میلیارد ریال مستمری دریافت می کنند، یادآورشد: یارانه خانواده های چندقلو هم پرداخت می شود.

 

وی با بیان اینکه در 9ماهه اول سال 225فرزند کودک کار را شناسایی و تحت پوشش گرفتیم، گفت: راه اندازی طرح اقدام و عمل ا طرح دوستدار کودک در استان درحال عملیاتی شدن است.به صورت پایلوت در ساری و آمل درحال اجراست.

 

گوهردهی با بیان اینکه فرزندان فاقد سرپرست در مراکز شبه خانواده نگهداری می شوند، افزود: تلاش داریم برای اولین بار در کشور مرکز نگهداری افراد بالای 18سال را داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه متقاضی فرزندخواندگی در استان زیاد داریم، افزود: 1200نفر متقاضی فرزندخواندگی داریم.

 

گوهردهی بابیان اینکه اولویت اول فرزندان فاقد فرزند هستند، ادامه داد: زنان مجرد نیز تمایل به فرزندخواندگی دارند.البته خانواده های تک فرزند نیز متقاضی دریافت فرزند هستند.

 

وی با بیان اینکه 203فرزند در بهزیستی داریم، اذعان کرد: همه افراد متقاضی فرزندخواندگی باید در سامانه فرزندخواندگی به صورت الکترونیک ثبت نام کنند.

 

گوهردهی با بیان اینکه فرزندان بالای 12سال واگذار نمی شوند، گفت:متقاضی 1200نفر اما فرزند واجد واگذاری 100نفر هستند.

 

وی با بیان اینکه 239هزار فرزندان تحت پوشش بهزیستی استان در بستر خانواده های نزدیکان خود نگهداری می شوند، افزود: به این خانواده ها نیز مستمری داده می شود.

 

گوهردهی به فعالیت اورژانس اجتماعی اشاره کرد و گفت: بالغ بر72هزارو 910 تماس تلفنی امسال در اورژانس اجتماعی پاسخگو بودیم .

 

وی با بیان اینکه 59مرکز درمان سرپایی اعتیاد را در حوزه غیر دولتی داریم، افزود: همچنین یک مرکز دولتی در استان داریم.

 

گوهردهی به فعالیت 54کمپ نگهداری معتادین اشاره کرد و گفت: مرکز ماده 16مرکز معتادین متجاهر نیز از شهریور ماه امسال راه اندازی کامل شد.

 

وی با بیان اینکه طبق قانون یکسری از دستگاه های ذیل شورای هماهنگی باید  برای نگهداری معتادین متجاهر کمک بهزیستی باشند، افزود: در حوزه مقابله و درمان خدماتی ارائه شده که از دستگاه های همکار قدردانی می کنیم .

 

گوهردهی به ارائه خدمات صدای مشاور اشاره کرد و یادآورشد: در 9ماهه اول 1400تعداد 130هزار تماس داشتیم.

 

وی با بیان اینکه در 9ماه اول سال جاری 9هزار و 100 مشاوره ژنتیک داشتیم، گفت: بالغ بر65هزار نفر از جامعه هدف تحت پوشش غربالگری تنبلی چشم قرار گرفتند.

 

گوهردهی با بیان اینکه 19هزار نوزاد غربالگری شنوایی سنجی انجام شد، افزود: رصد آسیب های اجتماعی نیز در دستور کار قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه حدود 760 واحد مسکونی به جامعه هدف بهزیستی استان مازندران واگذار شده است، اذعان کرد:174واحد از این واحد ها در دهه فجر واگذار خواهند شد.

 

گوهردهی با بیان اینکه به 2هزار و 49نفر تسهیلات اشتغال پرداخت شد، گفت: دهه فجر امسال عطرافشانی گلزار شهدا به ویژه شهدای مرتبط با بهزیستی را خواهیم داشت.

 

وی دیدار با خانواده معظم شهدا، برپایی نمایشگاه دستاوردهای جامعه معلولین و زنان سرپرست خانوار، واگذاری 174واحد مسکونی،50پروژه اشتغال،راه اندازی مراکز مشاوره ، راه اندازی مرکز مثبت زندگی و... را از دیگر برنامه های بهزیستی استان در دهه فجر امسال برشمرد.

کد خبر 1143063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha