سامانه «بی تا» می تواند به اقتصاد هنر کمک کند/ فضایی برای معرفی هنر ایران به جهان

محمدرضا دشتی با بیان اینکه سامانه «بی تا» می تواند به کمک هنر بیاید و از این طریق هنرمندان ما خیلی از آثار هنری شان را در فضای دیجیتال قرار می دهند؛گفت: می توانیم در این فضا آثار هنری مان را به جهانیان ارایه دهیم .

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مراسم  رونمایی از سامانه «بی‌تا»، اولین پلتفرم صدور گواهی اصالت دیجیتال آثار هنری در قالب توکِن‌های NFT صبح امروز دوشنبه ۱۱ بهمن با حضور محمدرضا دشتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، برات قنبری، دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه ای، سیامک خاوری، مدیرعامل شرکت ناواکو، رضا تقی پور وزیر سابق ارتباطات و‌فناوری، معاون فناوری همراه اول دکتر ولی اله فاطمی مدیر سابق بنیاد ققنوس و ایمان نوربخش مدیر گالری هاتف سحر و جمعی از گالری داران در موزه ارتباطات تهران برگزار  شد..

 در این مراسم «محمدرضا دشتی»، رئیس فراکسیون گردشگری، زیارت و میراث فرهنگی مجلس با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام دهه فجر گفت: امروز سامانه ای رونمایی می شود که فضای دیجیتال و فضای مجازی به کمک هنر و اقتصاد دیجیتال آمده است باید از کسانی که در این عرصه فعال هستند، تقدیر کرد.

 

وی اظهار کرد:  اگر این سامانه را دوستان اقدام نمی کردند ما باید برای فروش آثار هنری مان به کشورهای دیگر مراجعه می کردیم؛ این اقدام خوبی از سوی بخش خصوصی است که مورد حمایت مجلس است .

دشتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس  با اشاره با پاندمی کرونا و رونق فعالیت های گوناگون به صورت آنلاین خاطر نشان کرد: اپیدمی کرونا باعث شده است که  بسیاری از فعالیت ها و من جمله هنر به صورت آنلاین انجام شود،  ما  در حوزه اسناد دچار جعل اسناد بودیم و امروز می بینیم که سازمان ثبت اسناد در فضای آنلاین این اسناد را پیگیری می کند و  از جعل آنها جلوگیری می کند.

محمدرضا دشتی با بیان اینکه هنر ایران سرآمد هنر دنیاست، گفت:  امروز سامانه بی تا می تواند به کمک هنر بیاید و  از این طریق هنرمندان ما خیلی از آثار هنری  شان را در فضای دیجیتال قرار می دهند می توانیم در این فضا به آثار هنری مان را به جهانیان ارایه دهیم و جهانیان هم در یک فضای  دیجیتال به این آثار دسترسی پیدا کنند، این به اقتصاد دیجیتال ما نیز کمک می کند.

 

کد خبر 1143118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha