برگزاری نخستین دوره آموزش روایتگری حج و زیارت در شهرک سینمایی نور

نخستین دوره کارگاه آموزش روایتگری حج و زیارت، به همت مدیریت آموزش بعثه مقام معظم رهبری در محل دکورهای اماکن مهم مذهبی و تاریخی صدر اسلام در شهرک پیامبر اعظم (شهرک سینمایی نور) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین «محمدعلی اخویان» در ابتدای دوره آموزشی روحانیون و راویان بعثه مقام معظم رهبری درسخنانی اظهار داشت: به حول و قوه الهی برنامه‌های آموزشی حج و زیارت ساماندهی شده و به صورت جدی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

مدیر آموزش معاونت فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: روایتگران، زائران را به اعماق تاریخ صدراسلام برده و از شخصیت‌های بزرگ دینی،  برای نسل جدید الگو‌سازی می‌نمایند.

 

بنابراین گزارش، دراین کارگاه آموزشی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین عسکری علویه مسئول دفتر نمایندگی بعثه در منطقه قم و از راویان باتجربه، با استفاده از دکورهای موجود در شهرک پیامبر اعظم تاریخچه خانه کعبه و داخل آن به عنوان مرکز مسجدالحرام و وادی ابراهیم، خانه عبدالمطلب به عنوان یکی از خانه‌های بزرگ مکه، دارالندوه به عنوان محل تجمع بزرگان مکه، خانه ابولهب از ثروتمندان مکه، مولود‌النبی، صفا و مروه، خانه عبدالله محل تولد پیامبر (ص) و شعب ابی‌طالب را برای روایتگران این دوره بیان کرد.

 

شهرک سینمایی نور به مساحت ۲۲۰ هکتار در ۵۵ کیلومتری جاده تهران و قم قرار دارد. در این شهرک  دکورهای اماکن مهم مذهبی و تاریخی در صدر اسلام از جمله دو شهر مکه مکرمه و مدینه منوره و کلیسای بحیرا در مقیاس مختصات واقعی برای استفاده در فیلم محمد رسول الله (ص) طراحی و ساخته شده‌ است.

 

کد خبر 1143202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha