دسترسی به فن آوری های جدید مثل NFT برای فعالان عرصه هنر  یک دغدغه جدی است

رئیس هیئت مدیره ققنوس دسترسی به فن‌آوری‌های جدید مثل NFT برای فعالان عرصه هنر را یک دغدغه جدی خواند وگفت: به فاصله چندماه که NFT در جهان مطرح شد؛ امروز با کمک متخصصان و فعالان عرصه هنر به صورت رسمی در ایران هم فعالیتی در این زمینه آغاز شده است.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مراسم  رونمایی از سامانه «بی‌تا»، اولین پلتفرم صدور گواهی اصالت دیجیتال آثار هنری در قالب توکِن‌های NFT صبح امروز دوشنبه ۱۱ بهمن با حضور محمدرضا دشتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، برات قنبری، دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه ای، سیامک خاوری، مدیرعامل شرکت ناواکو، رضا تقی پور وزیر سابق ارتباطات و‌فناوری، معاون فناوری همراه اول دکتر ولی اله فاطمی مدیر سابق بنیاد ققنوس و ایمان نوربخش مدیر گالری هاتف سحر و جمعی از گالری داران در موزه ارتباطات تهران برگزار  شد.

 

 در این مراسم « دکتر ولی اله فاطمی» رئیس هیئت مدیره ققنوس با ابراز خرسندی از تلاش‌ها در جهت توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور گفت: بیش از 3 سال است که مجموعه ققنوس با هدف کسب تجربه در حوزه فن‌آوری‌های دیجیتال به ویژه بلاک‌چین تاسیس شده و با مشارکت بزرگ‌ترین بانک‌های کشور توانستیم انواع کاربردهای بلاک‌چین را توسط فارغ‌التحصیلان و مهندسان جوان کشور تجربه کنیم.

وی اظهار کرد: باعث افتخار ما است که به فاصله چندماه که بحث ان.اف.تی در جهان مطرح شده و سهم بزرگی از بازارها به ویژه بازار هنر را در بر می‌گیرد، امروز با کمک متخصصان و فعالان عرصه هنر به صورت رسمی در ایران هم فعالیتی در این زمینه آغاز شده است.

دکتر ولی اله فاطمی تصریح کرد:  دسترسی به فن‌آوری‌های جدید برای فعالان این عرصه همواره یک دغدغه جدی بوده  است، اما عموماً با چندین سال فاصله از فن‌آوری‌های جدید قرار داشته ایم. امروز موجب خوشحالی است که در عرصه فن‌آوری بلاک‌چین که از جدیدترین تکنولوژی‌های جهان محسوب می‌شود، همکاران متخصص ما در ایران به‌طور کامل این آمادگی را ایجاد کرده اند و این جسارت را به‌طور کامل دارند که فضا را به‌صورت عملیاتی در اختیار علاقه‌مندان قرار دهند.

رئیس هیئت مدیره ققنوس ابراز امیدواری کرد: امیدواریم در کنار دوستان هنرمند و گالری‌داران هنری بتوانیم این عرصه را برای دسترسی بهتر هنرمندان باز کنیم.

کد خبر 1143211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha