گروه های جهادی بازوان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هستند/توزیع ۵۰ هزار پرس غذای گرم در بین سیل زدگان

امیریان زاده از گروه های جهادی به عنوان بازوان اصلی فعالیت‌های فرهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نام برد و گفت: ۵۰ هزار پرس غذای گرم با کمک گروه های جهادی در مناطق سیل زده توزیع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « سجاد امیریان زاده » در نشست خبری به تشریح رسالت های معاونت اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) پرداخت و خاطرنشان کرد: معاونت اجتماعی طی سال های اخیر در ستاد اجرایی فرمان امام(ره) راه اندازی شد و بنیاد برکت و بنیاد احسان و بنیاد 15 خرداد از نهادهای این ستاد به شمار می روند.

 

وی با اشاره به اینکه بنیاد برکت در راستای توسعه اشتغال و رفع فقر و محرومیت‌زدایی مأموریت‌های خود را دنبال می‌کند، افزود: بنیاد احسان نیز در حوزه توزیع بسته‌های معیشتی، بهداشتی و اجتماعی فعالیت می‌کند و از سال گذشته نیز بنیاد ۱۵ خرداد نیز به این مجموعه اضافه شده است و به صورت ویژه در حوزه سلامتی و درمان کودکان ۰ تا ۱۴ سال با بیماری‌های خاص، همچنین بانوان و فرزندآوری فعالیت خواهد کرد.

 

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هرمزگان با بیان اینکه این ستاد در سیل اخیر طی ۲ مرحله کمک‌رسانی داشت، عنوان کرد: در مرحله اول در شهرستان میناب، رودان، بستک، پارسیان و قشم و همچنین جزیره هرمز بسته‌های معیشتی را توزیع کرد.

 

وی با ذکر این نکته که گروه های جهادی، بازوان اصلی فعالیت‌های فرهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) هستند، افزود: ۵۰ هزار پرس غذا در با کمک گروه های جهادی در مناطق سیل و زلزله زده توزیع شد.

 

امیریان زاده با اشاره به اینکه طی ۲ سیل خیر ۱۰ هزار بسته معیشتی بین سیل زدگان در هرمزگان توزیع شد، گفت: در کمپ‌های اسکان کاروان شادی راه‌اندازی شد.

 

وی به توزیع اقلام امدادی شامل موکت، پتو، پلاستیک در مناطق سیل زده اشاره و بیان کرد: هدف ما این است کمک‌های ما به سمتی رود که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی قرار ندارد.

 

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هرمزگان از تعمیرگاه سیار برای تعمیر لوازم آسیب دیدگان از سیل به عنوان یکی دیگر از فعالیت ها نام برد و اظهار کرد:۴۰۰ دستگاه یخچال، ۶۰۰ گاز رومیزی، ۴۰۰ تخته فرش ۹ متری، ۴۰۰ سرویس ظرف، ۴۰۰ سرویس قابلمه و ۸۰۰ پتوی ۲ نفره نیز در جریان سیل اخیر توزیع شده است.

 

وی با اشاره به راه اندازی کاروان سلامت احسان به صورت سیار در میناب و رودان، گفت: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در زلزله نیز ۲۲ دستگاه کانکس در اختیار نوسازی مدارس قرار داد.

 

امیریان‌زاده با یادآوری اینکه ۲ هزار و ۲۰ محله آسیب‌پذیر در کشور وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد ۴۷ محله مربوط به استان است و طی انعقاد تفاهم نامه ای قرارگاه کاهش آسیب‌های اجتماعی ما با همراهی سایر نهادهای حمایتی (ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، کمیته امداد، بهزیستی و هلال‌احمر) در حال ارائه خدمات در این محلات است.

 

وی افزود: در فاز اول خانه احسان، هلال و امداد در محلات نایبند جنوبی و تپه الله‌اکبر در بندرعباس، روستای سرجوییه در شهرستان رودان، محله میرزاآباد در شهرستان بستک و محله رودباری در بندرلنگه راه‌اندازی شده است.

 

امیریان زاده اضافه کرد: قرارگاه پیشرفت نیز در شهرستان‌های رودان، جاسک و بشاگرد راه‌اندازی شده است و در ۱۲ حوزه نرم تیم‌های تخصصی ما طبق سند پیشرفتی که تدوین شده، به مدت سه سال فعالیت خواهند کرد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1143300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha