پخش ۳۰۰ ویژه برنامه طی دهه مبارک فجر از صدا و سیمای خاوران

آینه دار گفت: حدود ۳۰۰ ویژه برنامه طی دهه مبارک فجر از صدا و سیمای خاوران با رویکرد روایت مردمی انقلاب، شناسایی و معرفی رویدادها و اقدامات مردمی بزرگداشت دهه فجر و پاسخگویی به شبهات انقلاب اسلامی، انعکاس دستاوردهای نظام پخش خواهد شد.

«علیرضا آینه دار» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: گرامیداشت دهه مبارک فجر، تبلور تجدید بیعت با آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، عاملی برای خنثى ‏سازى تهدیدات دشمنان، راهکاری برای زنده نگه داشتن سنت های الهی و انتقال مفاهیم والای انقلاب اسلامى و در حقیقت شکر نعمت بزرگترین معجزه الهی است.

 

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی بیان کرد: در همین راستا شبکه استانی صداوسیمای خراسان جنوبی، از ماه ها قبل با برگزاری جلسات اتاق فکر برنامه سازی، شورای اندیشه ورزی و شوراهای سیاست گذاری و برنامه ریزی تولیدات، برای بزرگداشت این ایام تدارک دیده و امید است با تدابیر به عمل آمده، شاهد ارتقاء کمی و کیفی تولیدات رسانه ای در دهه فجر امسال باشیم.

 

وی گفت: تاکید بر روایت مردمی انقلاب، بازنمایی عقبه نخبگانی انقلاب، شناسایی و معرفی رویدادها و اقدامات مردمی بزرگداشت دهه فجر در شهرستان ها، شهرها و روستاهای استان، شناسایی وقایع و رویدادهای مهم و برجسته استانی و پرداخت به آن ها، روایت نخبگان استانی از حضور در دهه فجر، هم افزایی با تشکل های انقلابی، افزایش ظرفیت آرشیو انقلاب اسلامی با استفاده از آرشیو مردمی و استانی، پاسخگویی به شبهات انقلاب اسلامی، انعکاس دستاوردهای نظام و غیره از مهمترین رویکردها و محورهای برنامه سازی دهه فجر امسال خواهد بود که با توجه به مخاطبین جوان، کودک و نوجوان، زنان، فرهیختگان و عامه مردم، در ساختارهای مختلف و تولیدات فاخر توزیع خواهد شد.

 

آینه دار با بیان اینکه 59 برنامه از سیمای خراسان جنوبی به مدت 2هزار و 490 دقیقه طی دهه مبارک فجر به روی آنتن می رود، افزود: از مهم ترین برنامه های تلویزیونی می توان به «دشت آباد»، جُنگ تلویزیونی «انقلاب مردم»، مستند تلویزیونی «یک رو زمانده به فردا» با محوریت نخبگان همراه انقلاب و برنامه تلویزیونی «دریچه» اشاره کرد.

 

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از رادیوی خاوران طی دهه مبارک فجر 149 ویژه برنامه پخش می شود، ادامه داد: میزگرد رادیویی و تلویزیونی «فردا از آن ماست» با رویکرد پاسخگویی به شبهات انقلاب، و برنامه رادیویی «دهکده» با سفر به روستاهای استان، مسابقات رادیویی زینه به زینه، پلاک 57 و کوچه خاطره ها و برنامه رادیویی «برگی از تاریخ» با رویکرد وقایع و شخصیت های شاخص انقلابی استان از مهم ترین برنامه ها است.

 

وی در ادامه گفت: معاونت فضای مجازی با تعداد 88 برنامه، تدارک گسترده ای را در حوزه تولیدات خود داشته اند و همچنین 33 هزار و 60 دقیقه برنامه تامینی تلویزیونی و 641 دقیقه برنامه تامینی رادیویی در کنداکتور پخش شبکه استانی جانمایی شده است.

 

آینه دار عنوان داشت: معاونت خبر خراسان جنوبی نیز در حوزه تولیدات خبری و فضای مجازی به صورت روزانه اقدام و ضمن تولید گزارش های موضوعی و خبری، به پوشش رویدادهای دهه فجر در تمامی نقاط استانی می پردازد.

 

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی در پایان با اشاره به اینکه در مجموع حدود ۳۰۰ برنامه توسط صدا و سیمای خراسان جنوبی طی دهه فجر اجرا می شود، بیان کرد: برگزاری جشنواره گروه سرود دانش آموزی استان با موضوع آثار انقلابی و پویش جمع آوری اسناد مردم استان از دوران انقلاب نمونه ای دیگر از برنامه های شاخص صداوسیمای استان در دهه فجر امسال است.

کد خبر 1143341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha