مدارس شهرهای قرمز و نارنجی در خراسان جنوبی تعطیل می شوند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بنا بر تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا، از فردا (۱۳ بهمن) مدارس شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی در خراسان جنوبی به مدت ۱۴ روز تعطیل می شوند.

« کامیبز مهدی‌زاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: بر اساس تصمیم و ابلاغ ستاد استانی مقابله با کرونا پس از تشکیل جلسه این ستاد مقرر شده است با توجه به افزایش شدید موارد ابتلا به سویه جدید اُمیکرون از روز چهارشنبه، ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۰، آموزش حضوری در کلیه مدارس و مهدهای کودک در شهرستان‌ها و مناطقی از استان که دارای وضعیت قرمز یا نارنجی هستند به مدت ۲ هفته (۱۴ روز) تعطیل شده و فرآیندهای آموزشی و پرورشی در این مراکز آموزشی به صورت غیرحضوری پیگیری خواهد شد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هم اکنون شهرستان فردوس در وضعیت قرمز کرونایی و شهرستانهای بیرجند و طبس در وضعیت نارنجی قرار دارند.

 

روند افزایشی ابتلا به کرونا در ۲ هفته اخیر همچنین تغییر رنگ شهرستان‌ها، زنگ خطر موج ششم را در استان خراسان جنوبی به صدا درآورده و این وضعیت با سویه غالب اُمیکرون در شهرستان فردوس شدیدتر است.

 

در شبانه‌روز منتهی به ۱۱بهمن ماه، ۷۸۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد. در حال حاضر ۱۲۳ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۴۵ نفر کرونا مثبتند که از این تعداد ۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که متاسفانه حال عمومی ۱ نفر وخیم گزارش شده است.

 

در شبانه روز گذشته ۲ مورد فوت ناشی از کرونا در استان ثبت شد که آمار جان باختگان این بیماری در خراسان جنوبی به هزار و ۲۸۶ نفر افزایش یافت.

کد خبر 1143467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha