وبينار انتظارات پيامبر(ص) از امت اسلامي در وحدت و همگرايي  برگزار شد

وبينار انتظارات پیامبر از امت اسلامی در وحدت و همگرایی با شرکت سه تن از شخصیت های جهان اسلام برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، دکتر عباسی مقدم که مدیریت این وبینار را به عهده داشت ضمن خوش آمد گویی به میهمانان برنامه از آنان خواست نظرات خود را در باره عنوان وبینار ارائه کنند.

 

محبت اهل بیت (ع) شرط اساسی برای نجات و عاقبت به خیری انسان

در این برنامه که به همت حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان حج و زیارت صورت گرفت، «شیخ عامر البیاتی» از علمای اهل تسنن عراق ضمن تشکر از برگزار کنندگان وبینار گفت: همانگونه که پیامبر اسلام (ص) خود مایه رحمت برای جهانیان بود، رسالتش نیز مایه گسترش رحمت، امنیت وبرادری وبرابری میان امت است.

 

سخنگوی شورای افتای عراق با اشاره به حضور عملی پیامبر (ص) در تمامی عرصه های زندگی مسلمانان افزود: ایشان نمونه یک انسان کامل است و خداوند نیز در قرآن کریم ایشان را به رفتار و کردار نیک ستایش کرد.

 

شیخ البیاتی خاطرنشان کرد: محبت اهل بیت (ع) شرط اساسی برای نجات و عاقبت به خیری انسان می باشد.

 

وی با خواندن ابیاتی در مدح و ستایش پیامبر گرامی اسلام گفت: با عشق و محبت به اهل بیت پیروی از آنان ودر رأس آنان پیامبر اکرم، جامعه اسلامی می تواند راه آنان را برای نجات بشریت هموار کرده و به سر انجام نیک برسد.

 

وحدت به عنوان دستور لازم الاجرا در قرآن مورد تاکید است

 شیخ «خلیل افرا» نیز در این وبینار گفت: خداوند وحدت را به عنوان دستور لازم الاجرا در قرآن ذکر کرده و مسلمانان را از تفرقه وچند دستگی نهی کرده است.

 

رئیس شورای فتوا و عضو شورای پاسخگویی به سوالات شرعی اهل سنت استان بوشهر تاکید کرد: خداوند تمام پیامبران را به نام خطاب کرده، اما هنگامیکه به حضرت ختمی مرتبت می رسد ایشان را به برترین ویژگی مورد خطاب داده و می فرماید "وانک لعلی خلق عظیم".

 

شیخ افرا با اشاره به نکات مشترک مسلمانان گفت: ما در یکتا پرستی خدا، ایمان به قرآن، نبوت پیامبر، وچنگ زدن به ریسمان الهی مشترک هستیم و باید این زمینه ها محور وحدت تمامی مسلمانان باشد.

 

وی با اشاره به رفتار پیامبر گرامی اسلام با جوان یهودی که به پیامبر جسارت می کرد، ولی با غیبت چند روزه، پیامبر سراغش را می گیرد، گفت: پیامبر اسلام (ص) هنگامیکه متوجه می شود جوان بیمار شده، به عیادتش می رود و او را به اسلام دعوت می کند، که جوان و پدرش مسلمان می شوند.

 

رئیس شورای فتوا و عضو شورای پاسخگویی به سوالات شرعی اهل سنت استان بوشهر خاطرنشان کرد: اگر ما اخلاق پیامبر را در پیش بگیریم، نه فقط هیچ مشکلی در زندگی نخواهیم داشت، بلکه کافران نیز نمی توانند در امنیت، استقلال وسرنوشت ما دخالت کنند.

 

عقلانیت، واقعیت و گسترش عدالت سه دستورالعمل اصلی ارائه شده از سوی پیامبر (ص)

حجت الاسلام دکتر «عبدالمجید حکیم الهی» از اساتید بخش آموزش بعثه مقام معظم رهبری نیز در این نشست گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) زندگی را بر سه محور عقلانیت، واقعیت و گسترش عدالت، برنامه ریزی می کرد و این برنامه ریزی راز موفقیشان در ایجاد یک جامعه نمونه بود.

 

حجت الاسلام الهی با تأکید بر اینکه پیامبر (ص) برای ساخت و تربیت جامعه بر سه اصل رحمت، قدرت در عمل و ارائه افکار درست، گفت: پیامبر (ص) آنقدر در هنگام عمل با مردم مهربان بود که خداوند ایشان را مایه رحمت برای جهانیان خطاب کرد.

 

وی پیروی از سیره و عملکرد پیامبر (ص) را رمز موفقیت و هدایت دانست و خاطرنشان کرد: مسلمانان اگر بخواهند جامعه سالم و موفق داشته باشند باید به دستورات الهی برگشته و رفتار و سیره پیامبر (ص) را مد نظر قرار دهند.

 

در ادامه این سمینار مجری برنامه از میهمانان شرکت کننده خواست نسبت به شیوه های عملی تبعیت از رفتار وکردار پیامبر اعظم واستفاده از آن برای رفع چالش های موجود جامعه اسلامی، بیشتر توضیح دهند که هر کدام به نوبه خود نظرات اجرایی خود را تشریح کرد.

 

در پایان، مجری برنامه ضمن ارائه خلاصه ای از جمع بندی نظرات ارائه شده برای شرکت کنندگان و مخاطبان آرزوی توفیق و سلامتی کرد.

 

کد خبر 1143525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha