۱۱۵ پروژه عمرانی و خدماتی در خوسف کلنگ زنی و افتتاح می شود

آخوندی گفت: همزمان با دهه مبارک فجر ۱۱۵ پروژه عمرانی و خدماتی با بیش از سه هزار و ۳۹۸ میلیارد تومان در شهرستان خوسف افتتاح و کلنگ زنی می شود.

«محمدعلی آخوندی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهار کرد: همزمان با دهه مبارک فجر در شهرستان خوسف 115 پروژه عمرانی و خدماتی افتتاح و کلنگ زنی می شود.

 

فرماندار خوسف با بیان اینکه از این تعداد 98 پروژه افتتاح می شود، افزود: 39 پروژه شهری و 59 پروژه روستایی با اعتبار دو هزار و 606 میلیارد تومان آماده بهره برداری است.

 

وی از افتتاح تعداد 14 پروژه جهاد کشاورزی با اعتبار یک میلیارد و 162 میلیون و 480 هزار ریال در دهه فجر خبر داد و گفت: همچنین دو پروژه منابع طبیعی با اعتبار 30 میلیون و 283 هزار ریال افتتاح می شود.

 

وی عنوان کرد: در بخش صنعت، معدن و تجارت شهرستان خوسف دو پروژه کلنگ زنی خواهد شد و تعداد سه پروژه با اعتبار چهار میلیارد و 30 میلیون ریال افتتاح می شود.

 

فرماندار خوسف ادامه داد: شرکت توزیع برق 9 پروژه، امور عشایری 6 پروژه، شرکت گاز چهار پروژه آب و فاضلاب، راهداری و منابع طبیعی هر کدام دو پروژه و سایر ادارات دانشگاه علوم پزشکی، بسیج، نوسازی مدارس، شهرداری خوسف و صدا و سیما هم یک پروژه دارند که همزمان با دهه فجر به بهره برداری می رسد.

 

وی میزان اشتغال ایجاد شده در پروژه های بخش صنعت، معدن و تجارت را 767 نفر و جهاد کشاورزی را 200 نفر عنوان کرد و افزود: در مجموع از محل این پروژه ها برای 967 نفر شغل ایجاد می شود.

 

وی از آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید کاشی در خوسف خبر داد و گفت: این واحد با سرمایه گذاری 550 میلیارد تومان با هدف صادرات به اروپا با اشتغال 223 نفر در دهه فجر کلنگ زنی می شود.

 

فرماندار خوسف با اشاره به بهره برداری واحد فرآوری طلای شادان خوسف، ادامه داد: این واحد با سرمایه گذاری 400 میلیارد تومان با هدف استحصال 300 کیلوگرم طلا در سال با اشتغال 220 نفر در زمینی به متراژ یک هزار و 700 هکتار افتتاح می شود.

 

آخوندی تصریح کرد: همزمان با ایام دهه فجر، گاز رسانی به 26 روستای شهرستان افتتاح و عملیات اجرای خط تقویتی خوسف ماژان آغاز می شود.

 

وی از بهره برداری کشتارگاه صنعتی دام خوسف با سرمایه گذاری 100 میلیارد تومان و اشتغال 170 نفر و بهره برداری از هشت واحد گلخانه با سرمایه گذاری 14 میلیارد تومان برای اشتغال 24 نفر خبر داد.

 

فرماندار خوسف در پایان گفت: همزمان با دهه فجر  امسال عملیات اجرایی کارخانه تولید کنسانتره آهن با سرمایه گذاری خارجی به مبلغ پنج میلیون دلار  و پنج میلیون دلار سرمایه در گردش برای اشتغال 80 نفر آغاز می شود.

 

 

 

 

کد خبر 1143546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha