تلاش داریم پرچم دار هنر  آئینی و سبک زندگی ایرانی اسلامی در کشور باشیم

معصومی به پیشینه دینی، فرهنگی و هنری مازندران اشاره کرد و گفت: تلاش داریم پرچم دار هنر علوی و آئینی و سبک زندگی ایرانی اسلامی در کشور باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «مهدی معصومی گرجی» امروز( ۱۲بهمن) در نشست رونمایی از سند تحول حوزه هنری مازندران با بیان اینکه نقشه تحول؛رویکرد نوین حوزه هنری انقلاب اسلامی مازندران در گام دوم انقلاب اسلامی و تبیین رسانه ای را در دهه فجر امسال کلید زدیم، اظهار کرد: تحول در استان ها ماموریت اصلی حوزه هنری انقلاب اسلامی است.

 

رئیس حوزه هنری استان مازندران با بیان اینکه سند تحول حوزه هنری استان ترسیم و دفاع شده است، افزود: نقشه راه این نهاد انقلابی براساس سند زیست بوم در طول سه سال طراحی شده است.

 

وی به پیشینه دینی، فرهنگی و هنری مازندران اشاره کرد و گفت: تلاش داریم پرچم دار هنر علوی و آئینی و سبک زندگی ایرانی اسلامی در کشور باشیم.

 

معصومی به اعتبارات محدود فرهنگی هنری کشور اشاره کرد و افزود: حوزه هنری در مدیریت جدید تلاش دارد بدون موازی کاری با سایر نهادهای فرهنگی، در حوزه فرهنگ و هنر تحول آفرین باشد.

 

وی با بیان اینکه هر استانی باید متناسب با شرایطف اقلیم، باورها، سنت ها و... در چارچوب ساختار حوزه هنری برنامه ارائه دهد، گفت: تلاش شده تمام ظرفیت ها و نقاط قوت و ضعف استان، چهره های فرهنگف هنریف اهالی فرهنگ، ظرفیت های فرهنگی و اقتصادی و ... در سند تحول دیده شود.

 

معصومی با بیان اینکه معضلات و چالش های انقلاب اسلامی در استان مازندران نیر در زمان طراحی این سند فرهنگی هنری مورد توجه قرار گرفته شده است، افزود: نقاط قوت و ضعف حوزه هنری در استان نیز برای ترسیم این سند بررسی و کارشناسی شده است.

 

وی با بیان اینکه حوزه هنری انقلاب اسلامی مازندران در طی سه سال باید در بخش قالب، موضوع و جامعه هدف مخاطب برنامه داشته باشد، گفت: موضوع این سند«آئین های مازندران پیشران سبک زندگی اسلامی»، قالب سند«مستند، عکاسی، نمایش و تصویرگری» و مخاطب ما «روستائیان» هستند چراکه قاطبه آئین ها و سنت های ما در روستا ها وجود دارند؛ البته دومین دسته مخاطبین ما افراد مناطق حاشیه نشین هستند.

 

معصومی با بیان اینکه بنا برآسیب شناسی حوزه اجتماعی استانداری مازندران ۳۰نقطه آسیب پذیر در مازندران وجود دراد،‌افزود: جامعه مخاطبین ما در وهله دوم نوجوانان و جوانان مناطق حاشیه نشین استان انتخاب شد چرا که از اسیب های اجتماعی مصون بمانند.

 

وی با بیان اینکه سبک زندگی ایرانی اسلامی مطالبه رهبری از نهادهای فرهنگی است، اذعان کرد: امید است براجرای درست و به موقع این سند تحول بتوانیم گام استواری در راستای تحقق منویات مظم له در بحث پیاده سازی سبک زندگی ایرانی اسلامی برداریم.

 

معصومی با بیان اینکه تکلیف هنرمند در این سند تحول دیده شده، گفت: برگزاری جشنواره تئاتر بچه های مسجد، اجرای مراسم شبیه خوانی با محوریت شهید تعزیه خوان «سید جواد اسدی»، اجرای نمایش های سبک زندگی و آئینی های نمایشی مازندران و...در دستور کار است.

کد خبر 1143558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha