برگزاری مسابقه از کتاب «صعود چهل ساله» در جهرم

حجت الاسلام فاطمی از برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب «صعود چهل ساله» همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

حجت الاسلام «عبادالله فاطمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: یک دوره مسابقه کتاب خوانی مجازی همزمان با ایام الله دهه فجر  انقلاب اسلامی و به همت حوزه علمیه «امام رضا (ع)» جهرم با همکاری فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار می شود.

 

مدیر حوزه علمیه جهرم افزود: این مسابقه که آغاز آن از ساعت 9 و 33 دقیقه صبح روز سه شنبه 12 بهمن ماه و همزمان با سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن اسلامی بوده تا ساعت 21 روز 21 بهمن ماه و مصادف با بانگ «الله اکبر» پیروزی انقلاب اسلامی ادامه پیدا می کند.

 

وی به نحوه شرکت در این مسابقه اشاره کرد و اظهار داشت: علاقمندان می توانند فایل کتاب را به صورت رایگان از نشانی yun.ir/xr4o3f دریافت کرده و با مراجعه به نشانی https://digiform.ir/hozehjahrom  در این مسابقه شرکت کنند.

 

حجت الاسلام فاطمی با اشاره به اینکه برگزیدگان این مسابقه در روز 22 بهمن ماه مشخص می شوند، گفت: به 10 نفر برگزیده این مسابقه کتابخوانی یک میلیون تومان اهدا می شود.

 

به گزارش شبستان، کتاب «صعود 40 ساله»، مروری بر دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی بر اساس آمارهای بین المللی است که توسط «سید محمدحسین راجی و «سید محمدرضا خاتمی» گردآوری شده است.

 

 این کتاب در 320 صفحه و به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی به چاپ رسیده است. استقلال، گسترش عدالت اجتماعی، گسترش برخورداری های عمومی، عزت و اقتدار، پیشرفت صنعتی، پیشرفت در معنویت، کرامت زن و آزادی و مردم سالاری از سرفصل های این کتاب به شمار می آید.

 

در بخشی از مقدمه کتاب آمده است: «مهمترین و اصلی ترین برنامه کنونی دشمن، تصویرسازی غلط از وضعیت ایران و جهان در افکار عمومی است.

 

هدف دشمن از این برنامه، ایجاد تصویری سیاه و تاریک و ناامید کننده از وضعیت جمهوری اسلامی و در مقابل، ساختن تصویری سفید و روشن و آرمانی از وضعیت کشورهای توسعه یافته خصوصا ایالات متحده آمریکاست تا در نتیجه این تصویرسازی مردم برای خروج از وضعیت نا به سامان خود، به سمت توسعه یافتگی به سبک کشورهای غربی حرکت کرده و به دلیل نبود ثروت و تکنولوژی لازم برای توسعه یافتگی مجبور شوند به یکی از مراکز قدرت و ثروت مخصوصا ایالات متحده آمریکا وابسته شوند.

 

برای مقابله با این چالش فکری، ضروری است که صرفا با استفاده از منابع آماری پذیرفته در نزد جامعه بین الملل، کارنامه چهل ساله انقلاب اسلامی را با کارنامه رژیم گذشته و کارنامه کشورهای دیگر دنیا، به ویژه کشورهای به ظاهر توسعه یافته مقایسه کنیم تا نادرستی تصویری که رسانه های بین المللی در جنگ روانی علیه انقلاب اسلامی ایران ساخته و پرداخته اند بیش از پیش آشکار شود.

 

در این کتاب که ثمره نزدیک به 70 نفر از نخبگان حوزوی و دانشگاهی و مطالعه بیش از 17 هزار ساعت است، تلاش شده میزان دستیابی جمهوری اسلامی ایران به آرمان هایی از قبیل عدالت، استقلال، معنویت، آزادی، کرامت زن، مردم سالاری دینی، گسترش رفاه عمومی و... را با استفاده از نزدیک ترین و متناسب ترین شاخصه های بین المللی به آرمان های انقلاب اسلامی بررسی شود.»

 

کد خبر 1143577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha