حجره طلبگی امام خمینی(ره) در اراک گلباران شد

همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، حجره طلبگی امام خمینی(ره) در مدرسه سپهداری اراک گلباران و عطر افشانی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، امروز ۱۲ بهمن ماه سال جاری در مراسمی با حضور  شهردار اراک، فرماندار شهرستان اراک و جمعی از مسئولان و خانواده معظم شهدا و ایثارگران، حجره طلبگی امام خمینی (ره) همزمان با سالروز ورود تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی به میهن، در طلیعه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گلبارانو عطر افشانی شد و حاضرین در مراسم به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ادای احترام نمودند.

 

در این مراسم، حجت الاسلام سید « احمد میر مهدی» ضمن گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی حاصل تلاش و دور اندیشی امام راحل(ره) و ملتی ولایتمدار است  و حفظ و حراست از آن وظیفه همگانی است.

 

مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) اراک با اشاره به اینکه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)، جایگاه رفیع و بلندی دارد، افزود: باید از همه فرصت ها برای تبیین اندیشه‌های امام راحل (ره) استفاده کرد.

 

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) به عنوان شاخصی برای تمام اقشار و اندیشه های متفاوت جامعه است، گفت: امروز وظیفه ماست که خط مشی فکری آن حضرت را در جامعه و به ویژه در بین نسل جوان و نوجوان تبیین کنیم.

 

گفتنی است؛ حجره امام راحل که در سال ۱۲۹۹ شمسی برای ادامه تحصیل به اراک آمدند، در جبهه شرقی ساختمان مدرسه سپهداری اراک ( مدرسه علمیه) واقع شده و توسط میراث فرهنگی به ثبت آثار ملی رسیده است.

 

این مدرسه دینی در دوره قاجاریه و به دستور سپهدار اعظم اراک ساخته شده است.

 

گلباران بیت تاریخی امام راحل در شهرستان خمین، نواخته شدن زنگ انقلاب و به صدا درآمدن ناقوس کلیسای مسروپ و سوت قطار در این شهر از دیگر برنامه‌های نخستین روز از دهه مبارک فجر بود.

کد خبر 1143643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha