چیدمان آثار چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر رسانه محور نیست

دبیر هنری با بیان اینکه چیدمان آثار چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر رسانه محور نیست و هنری است،گفت: در این دوره چیدمان بر اساس یک فضای کلی هنری است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر پیش از ظهر امروز سه شنبه 12 بهمن با حضور «امیر راد» دبیر هنری جشنواره، «سید عباس میرهاشمی» دبیر کل جشنواره و «سعید اسلام زاده» مدیر روابط عمومی جشنواره در موزه هنرهای معاصر برگزار شد.

 در این نشست «امیر راد»، دبیر هنری  چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: ما امسال در جشنواره تجسمی فجر یک بخش کیوریتوریال داریم که بتوانیم در دوره‌های بعدی تمرکزی ویژه‌تری بر هنرهای معاصر داشته باشیم، در واقع دوره چهاردهم، پاساژی میان شیوه‌های برگزاری گذشته و آینده جشنواره فجر است. در این بخش که عنوانش «کاتب» است، از جمشید حقیقت‌شناس به عنوان کیوریتور دعوت شده است.

 وی افزود: در بخش نظامی گنجوی، چند پروژه جانبی داریم و تلاش کردیم به پروسه رسانه‌های جدید بپردازیم. بخش نظامی گنجوی، یکی از بخش‌هایی است که زمان‌بر است و تمرکز بر آن را بیشتر خواهیم کرد.

 

دبیر هنری  چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر  درباره چیدمان آثار این دوره از جشنواره اظهار کرد: جشنواره فجر تا حد زیادی جشنواره ای رسانه محور بود و ما رسانه های هنری را از یکدیگر تفکیک می کردیم  و چیدمان این آثار به سمت رسانه محور بود اما  در این دوره از جشنواره چیدمان به فضاسازی کلی جشنواره در کنار هم قرار می گیرند چیدمان جشنواره رسانه محور نیست و کل چیدمان بر اساس یک فضای کلی هنری است.

 امیر راد افزود: در بخش مقالات، ۱۵ مقاله به ۱۴ نفر سفارش داده شده چراکه به لحاظ تخصص افراد نمی‌شد همه مقالات در یک دایره موضوعی قرار بگیرد اما به چند بخش تقسیم شده است.

 

دبیر هنری  چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر   از تجلیل از 2 هنرمند درگذشته هنرهای تجسمی خبر داد و گفت:  در مراسم نکوداشتی از هنرمندانی چون کفشچیان مقدم و کامبیز درم بخش  تقدیر خواهد شد.

 امیر راد در پاسخ به سئوالی درباره تکرای بود هیات داوران جشنواره هنرهای تجسمی فجر  و دست اندرکاران این جشنواره گفت: افراد در هنرهای جدید تکراری نیستند ولی وقتی جشنواره شکل داوری دارد ما دایره محدودمان شامل این است که افراد دانش اش را داشته باشند و دعوت ما را بپذیرند.

 

 

 دبیر هنری جشنواره هنرهای تجسمی فجر درباره تغییرات در این جشنواره خاطر نشان کرد: همه ما با امید تغییر به جشنواره آمده ایم امیدوارم همه مسئولان بدانند امر فرهنگ یک سیاستگزاری بلندمدت است که در یک یا 2 ماه اتفاق نمی افتد. در مدیریت های فرهنگی مدیریت طولانی مدت جوابگوست  همانطور که می دانید دبیر جشنواره های بزرگ دنیا چندین سال دبیر جشنواره هستند. در حوزه فرهنگ سیاستگذاری باید بلندمدت باشد.

 

کد خبر 1143733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha