روح کلی انقلاب اسلامی ایران «الله اکبر» و «لا اله الا الله» است

آیت‌الله خاتمی گفت: روح کلی انقلاب اسلامی ایران همان شعار مردم در کوچه‌ها، خیابان‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، اداره‌ها، بازارها و پشت بام‌ها بود که خلاصه آن «الله اکبر» و «لا اله الا الله» یعنی ایمان و اعتقاد به خداوند است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه زنجان ظهر امروز در جشن بزرگ 12 بهمن، سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن که در حسینیه ثارالله گلزار شهدای پایین شهر زنجان برگزار شد، اظهار کرد: هر حرکت و قیام اجتماعی سه ضلع دارد که ضلع اول؛ آرمان، هدف و اندیشه است که اصل مساله را ایجاب می‌کند، ضلع دوم؛ رهبریت است که یک هادی و رهبر در راس هر قیام قرار دارد و عوامل رهبری مانند اضلاع یک مثلث تا بدنه قیام که برگزارکنندگان هستند باید مورد توجه قرار گیرند و ضلع سوم قیام نیز کسانی هستند که انقلاب را ایجاد و محقق می‌کنند.

 


آیت الله علی خاتمی ادامه داد: روح کلی انقلاب اسلامی ایران همان شعار مردم در کوچه‌ها، خیابان‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، اداره‌ها، بازارها و پشت بام‌ها بود که خلاصه آن «الله اکبر» و «لا اله الا الله» یعنی ایمان و اعتقاد به خداوند است.

 


وی با بیان اینکه شهدای انقلاب، خط‌شکنان اولیه و به تعبیر قرآن کریم، سابقون و مقربون بودند، اظهار داشت: شهیدان نیز برای شعار الله اکبر و لا اله الا الله، سینه خود را در برابر گلوله‌ها سپر کردند وگرنه کسی برای نان، مسکن و... سینه سپر نمی‌کند هر چند بعد از انقلاب اسلامی نیز با هدف مصادره انقلاب، چنین شعارهایی در رابطه با نان و مسکن هم می‌دانند اما شعار اصلی همان لا اله الا الله بود.

 


وی با بیان اینکه در راس این حرکت و قیام نیز رهبر فقیه، جامع‌الشرایط، تربیت‌شده حوزه علمیه و دارای اندیشه تبارک و تعالی بود، خاطرنشان کرد: در هر شهرستان نیز چندین علما به عنوان ادامه‌دهندگان این سلسله رهبری گسترش یافته بودند.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: ضلع و پایه سوم انقلاب اسلامی، مردم بودند که از تمام اقشار اعم از شهری و روستایی، زن و مرد و بزرگ و کوچک در شکل‌گیری انقلاب حضور داشتند.

 

 

وی گفت: در تمام انقلاب‌ها و حتی کودتاها فقط یک صنف حضور داشته اما هیچ گروه و صنفی نمی‌تواند ادعا کند که انقلاب اسلامی را آن گروه انجام داده است بلکه همه اقشار به عنوان مسلمان و با هویت اسلامی وارد میدان شدند تا اینکه انقلاب به پیروزی رسید.

 

امام جمعه زنجان با اشاره به دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی گفت: جنگ تحمیلی در واقع جنگ جهانی سوم بود چرا که ایران در یک طرف و تمام دنیا از جمله غرب، شرق، اروپا و کشورهای مرتجع اطراف در طرف دیگر این جنگ بودند و در حالی که گفته بودند این جنگ فقط 3 روز طول می‌کشد اما 8 سال به طول انجامید.

 

وی با بیان اینکه دشمنان احتمال نمی‌دادند که جنگ تحمیلی تا این اندازه طول بکشد، ابراز کرد: در اینجا بود که ایمان، ولایتمداری، انقلاب‌دوستی و وطن‌دوستی کار خود را کرد و و همه ملت در قالب بسیج مستضعفین آمدند و 8 سال جوانمردانه در برابر دشمن ایستادگی کردند.

 

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) فرمودند که عوامل پیروزی انقلاب یعنی هدف، رهبری و مردم همان عوامل مبقیه انقلاب نیز هستند، یادآور شد: 43 سال است که ملت ایران در برابر انواع توطئه‌ها سر پا ایستاده به دلیل تبعیت از ولایت، حضور در صحنه و احساس مسئولیت همه با هم در کنار هم بودن است.

 

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اتحاد و پشتیبانی از ولایت فقیه خاطرنشان کرد: طبق وعده قرآن کریم همانطور که تا امروز موفقیت و پیروزی بوده بعد از این هم موفقیت و پیروزی شامل حال ملت ایران خواهد بود.

 


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به تاکید رهبر انقلاب مبنی بر جهاد تبیین در برابر هجوم ناجوانمردانه دشمنان افزود: تمام تلاش دشمن ابتدا از بین رفتن و حداقل تجزیه ایران بود که در این زمینه نه در جنگ میدانی و نظامی و نه در جنگ اقتصادی و تحریم، خوشبختانه پیروز نشدند.

کد خبر 1143822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha