۵۹۱ پروژه عمرانی در خراسان شمالی به بهره برداری می رسد

استاندار خراسان شمالی، از افتتاح و بهره برداری ۵۹۱ پروژه عمرانی در ایام الله دهه فجر در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، «محمد رضا حسین نژاد» عصر امروز سه‌شنبه (12 بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی که در محل سالن جلسات استانداری خراسان شمالی برگزار شد، با تبریک ایام الله چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، گفت: در این ایام، 591 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 776 میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

 

 

استاندار خراسان شمالی اضافه کرد: در این ایام همچنین 33 پروژه با اعتبار 423 میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد.

 

 

وی بودجه عمرانی استان در سال آتی را یک هزار و  600 میلیارد تومان برشمرد که برای حوزه های مختلف هزینه خواهد شد و افزود: هدف‌گذاری ما برای امسال پیگیری اختصاص دو هزار میلیارد تومان اعتبار از صندوق عدالت توسعه در راستای فعالیت های مولد همچون تولید و درآمد زایی و دوهزار میلیارد تومان اعتبار عمومی درآمد کشور است که باید مورد پیگیری قرار گیرد.

 

 

حسین نژاد برنامه های استان برای حوزه گردشگری، صنعت، معدن و کشاورزی به غیر از انجام برنامه های روتین دستگاه های اجرایی متولی را بهره وری کافی از اعتبارات دولتی و افزایش درآمدهای استان بیان کرد.

 

 

استاندار خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه برخی مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان در سال 1390 اجرایی نشده است، خاطرنشان کرد: باید به عنوان یک مطالبه این مصوبات را با جدیت مورد پیگیری قرار  دهیم.

 

 

حسین نژاد در خصوص انتصاب مدیران، افزود: تغییرات بر مبنای تقاضای اجتماع صورت می پذیرد لذا افرادی که منصوب می شوند باید همسو با تفکرات دولت باشند.

 

 

وی به حوزه سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: برای جذب سرمایه گذار ارائه مجوزهای بی نام کافی نیست بلکه باید مشوق های بیشتری از جمله افزایش اختیارات استاندار مدنظر قرار گیرد.

 

 

استاندار خراسان شمالی با اشاره به حوزه کشاورزی، اظهارکرد: ۱۰۰ هزار هکتار اراضی دیم با راندمان تولید پایین در سطح استان وجود دارد که با آزاد سازی آب سدها و انتقال آب دریای عمان، تاجیکستان و ترکمنستان حوزه کشاورزی از ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب بهره مند خواهد شد که با این اتفاق شاهد تحول در حوزه کشاورزی و صنعت خواهیم بود.

 

 

حسین نژاد افزود: به صنعت پتروشیمی استان در یک بازه زمانی دو ساله اجازه استفاده از پساب را داده ایم پس از این مهلت تمام مجوزهای بهره برداری از آب چاه های زیر زمینی برای آنان باطل می شود.
 

 

 

کد خبر 1143879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha