۱۲۰۰ پروژه عمرانی گیلان در دهه فجر افتتاح می شود

صابر از افتتاح هزار و ۲۰۰ پروژه عمرانی در گیلان در ایام الله دهه مبارک فجر امسال خبر داد و گفت: برای این تعداد پروژه معادل سه هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «عباس صابر» شامگاه سه‌شنبه( 12 بهمن) در گفت‌وگوی خبری روند توسعه روستایی در استان گیلان را تشریح کرد و اظهار داشت: گیلان دارای 2 هزار و 905 روستا است که 2 هزار و 60 روستای آن بالای 20 خانوار دارد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه سیاست‌های دولت در روستاها در قالب طرح‌های هادی مشخص می‌شود عنوان کرد: طرح‌های روستایی در گیلان تهیه شده هرچند که در راستای توسعه روستایی چیزی حدود 705 طرح به مرور زمان به بازنگری نیاز دارند.

 

صابر وجود 238 هزار هکتار شالیزار و 115 هکتار باغ در گیلان را از جمله مزیت‌های این استان خواند و تصریح کرد: سالانه 750 تن برنج سفید در گیلان تولید و روانه بازار مصرف کشور می‌شود از طرفی استان در تولید محصولات باغی و مرکبات هم جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد. 

 

 * گیلان در برخورداری از تخت های بیمارستانی عقب مانده است

وی با تاکید بر اینکه گیلان از حیث زیرساخت‌های حمل و نقل و ترانزیت کالا و بار اهمیت ویژه‌ای دارد و این داشته‌ها می‌تواند استان را در مسیر رشد و توسعه قرار دهد ابراز داشت: در بخش بهداشت و درمان گیلان توفیقات خوبی داشته اما هنوز در مقایسه با آمار کشوری وضعیت خوبی ندارد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان اضافه کرد: سرانه و شاخص تخت‌های بیمارستانی در کشور 1.07 و برای گیلان 1.03 است این امر نشان می‌دهد در کنار ایجاد بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های مجهز در تمام شهرستان‌ها استان ما در بخش برخورداری از تخت‌های بیمارستانی نسبت به میانگین کشوری عقب است. 

 

صابر در پاسخ به این پرسش که گیلان در بخش تولید برق هم‌اینک چه جایگاهی دارد افزود: بر اساس آمارهای موجود در گیلان به طور متوسط 2 هزار و 300 مگاوات برق مصرف و 2 هزار و 854 مگاوات برق تولید می‌شود اما به علت مناسب نبودن زیرساخت‌های انتقال و شبکه توزیع با قطعی برق مواجه می‌شویم.

 

وی با تاکید بر اینکه در گیلان 101 مگاوات برق از انرژی‌های تجدیدپذیر تولید می‌شود یادآور شد: هر ساله در بحث بهبود ‌زیرساخت‌ها و شبکه انتقال و توزیع برق، آب و گاز که فرسوده است اقدامات و برنامه‌های خوبی در گیلان اجرایی می‌شود اما بهبود این وضعیت به کار  و زمان بیشتری نیاز دارد.

 

* افتتتاح 3 هزار و 250 میلیارد تومان پروژه عمرانی در گیلان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان تعداد طرح‌های عمرانی که امسال به مناسبت دهه مبارک فجر در استان افتتاح می‌شود را برشمرد و اظهار داشت: امسال هزار و 200 پروژه عمرانی با اعتباری معادل سه هزار و 250 میلیارد تومان در گیلان و شهرستان‌های آن به بهره‌برداری می‌رسد.

 

صابر با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی عمدتا توسط بخش دولتی اجرا می‌شوند تصریح کرد: یکی از اولویت‌های دولت اشتغال است و تمام دغدغه استاندار گیلان هم همین موضوع است بنابراین به صورت میدانی از تمام کارخانجاتی که در حال ساختند و یا به هر دلیلی تولید نداشتند، بازدید به عمل آورد. 

 

وی راه‌اندازی کارخانجات راکد استان گیلان و افزایش سرانه اشتغال را هدف دولت و استانداری ذکر و خاطرنشان کرد: کلیه پروژه‌های عمرانی که امسال در ایام دهه مبارک فجر در گیلان افتتاح می‌شود قابلیت این را دارند تا شاخص‌های آن منطقه را بهبود ببخشیده و نیازهای مردم را برطرف کند.

 

کد خبر 1143926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha