پیام تسلیت رییس امور مساجد به مناسبت رحلت آ‌یت‌الله العظمی صافی گلپایگانی

در پی ارتحال آیت الله العظمی صافی گلپایگانی(ره)، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، پیام تسلیتی صادر و تاکید کرد،آثار پرتعداد و گرانبهای مکتوب ایشان در عرصه های گوناگون اجتماعی و انقلابی ماندگار و مأجور خواهد بود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، در پی ارتحال حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی(ره)حجت الاسلام و المسلمین حسین محمّدابراهیم، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، پیام تسلیتی صادر نمودند.

 

متن پیام ایشان به این شرح است :

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعونَ

 

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَه

 

خبر ارتحال ملکوتی فقیه عالیقدر و مرجع بصیر عظیم الشأن حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی (رضوان الله تعالی علیه) بسیارناگوار و تأسّف بار بود.

 

آن مرد بزرگ که از برجسته ترین شاگردان آیت الله العظمی بروجردی (قدّس سرّه) و یکی از برترین فقهای عصر ما بود آثار فراوانی در عرصه های مختلف از جمله کتب فقهی و کلامی و مبارزه با فرقه های منحرف و احداث و تجدید بناهای مذهبی همچون مسجد عظیم امام حسن عسکری (علیه السلام) را از خود به یادگار گذاشت. آن مرحوم، در دوران انقلاب، امین و مورد اعتماد حضرت امام خمینی (رضوان الله علیه) به شمار می رفتند؛ سالها در شورای نگهبان رکن اصلی آن شورا محسوب می‌شدند و پس از آن هم همواره درباره‌ی مسائل انقلاب و کشور، دلسوزانه و مسئولانه ورود می کردند.

 

آن عالم برجسته و استاد کم نظیر حوزه های علمیه از استوانه های استوار و اعلام رفیع علمی و اخلاقی جهان اسلام بود که در طول عمر شریف و پر برکت خویش همواره از مرزهای عقیدتی و علمی دین و سنت نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه وآله) و اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) با براهین متقن و ادله محکم و لحاظ شرایط زمان و مکان دفاع کرد.

 

آثار پرتعداد و گرانبهای مکتوب، سوابق درخشان سلوکی و رفتاری و تربیت خیل عظیم علما و روحانیون و فضلا و هزاران فعالیت اثر بخش و راه گشای ایشان در عرصه های گوناگون اجتماعی و انقلابی ماندگار و مأجور خواهد بود.

 

اینجانب به نیابت از ائمه‌ جماعات، ارتحال اسف بار شیخ الفقهاء آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (قدس الله نفسه الزکیه) را به محضر مبارک حضرت ولی عصر (أرواحنا فداه)، رهبر معظّم انقلاب (مدّظلّه العالی) و مراجع بزرگوار تقلید، حوزه های علمیّه جهان اسلام، اساتید معظّم و بیت مکرّم آن مرجع عظیم الشأن تسلیت عرض نموده و علوّ مرتبت آن فقیه راحل و صبر جمیل ارادتمندان را از ذات اقدس ربوبی مسئلت می نمایم.

حسین محمدابراهیم

کد خبر 1143958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha