مسجد به عنوان مرکز فرماندهی در قرارگاه دینی و فرهنگی قابل انکار نیست

حجت الاسلام ذوالفقاری گفت: نقش مساجد در برابر هجمه فرهنگی غرب و به عنوان مرکز فرماندهی در قرارگاه دینی و فرهنگی قابل انکار نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری در خصوص  نقش نماز و مسجد در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مساجد به عنوان اولین پایگاه اجتماعی پیروزی انقلاب اسلامی در این مقطع زمانی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی افزود: جایگاه مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی در اوایل شروع نهضت امام خمینی(ره) به عنوان پایگاه اجتماعی و برنامه ریزی پیروزی انقلاب مطرح بود و اکنون نیز احیای جایگاه مساجد به عنوان پایگاه اجتماعی و فرهنگی می تواند در بسیاری از امور مردم موثر باشد.

وی با بیان اینکه مسجد در عرصه های مختلف دفاع و فرهنگ و اعتقادات دینی مردمان این مرزو بوم، جایگاهی بی بدیل داشته است، ادامه داد: اگر نگاهی موشکافانه و دقیق به دوران سه دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی و به خصوص در پایداری و دفاع مقدس و جانانه در طول هشت سال جنگ تحمیلی داشته باشیم در خواهیم یافت که مسجد همواره در رأس این هرم دفاعی قرار داشته است.

حجت الاسلام ذوالفقاری اظهار کرد: نقش مساجد در برابر هجمه فرهنگی غرب که به شکل ها و روش های مختلفی چون تهاجم فرهنگی انجام می گیرد، به عنوان مرکز فرماندهی در قرارگاه دینی و فرهنگی قابل انکار نیست؛ قبل از انقلاب نماز خواندن در بخش اداری جرم بود به طوری که افراد به صورت مخفیانه به اقامه نماز می‌پرداختند، اما بعد از انقلاب اسلامی در تمامی مراکز نمازخانه و مسجد ساخته شده و نماز جماعت برپا می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه امروزه احیای نماز نقش مهمی در پیشبرد اهداف و آرمان‌های اسلامی دارد گفت: برنامه‌های متنوعی برای آشنایی نسل جوان و نوجوان جامعه با جایگاه نماز تدوین و برنامه ریزی شود.

وی افزود: نماز یکی از مولفه‌های مهم برای تحقق جامعه توحیدی، الهی، معنوی و انقلابی است در این راستا بهره‌گیری از نماز و ترویج و تقویت فرهنگ نماز یک اولویت و اصل مهم در رسیدن به اهداف والای جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام ذوالفقاری پیامبر (ص) کار رسالت خود را با اقامه نماز آن هم به جماعت آغاز کردند و زمانی که وارد مدینه شدند نیز به ساخت مسجد به عنوان نخستین کار پرداختند و سال‌ها بعد با گسترش اسلام برای دعوت دیگر حاکمان جهان به اسلام در نامه نگاری هایشان آنان را دعوت به نماز و تسبیح خدا کردند.

کد خبر 1143995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha