نگرانی بابت تجهیزات بیمارستانی و داروهای بیماران کرونایی نداریم

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بنا به دستور رییس جمهور منابع مالی برای تامین داروهای مورد نیاز بیماری کرونا قرار است تامین شود و در رابطه با تجهیزات پزشکی نیز تلاش های لازم در حال انجام است.

حسینعلی شهریاری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به شیوع مجدد بیماری کرونا در کشور گفت: در این مرحله باید تمام کارهایمان با حساب و کتاب باشد، پروتکل ها باید دقیق رعایت شود، فاصله گذاری اجتماعی از طرف مردم انجام شود و ماسک نیز بزنند. اگر کسی واکسن دوز دوم و سوم را نزده است نیز هرچه سریع تر در این رابطه اقدام کند.

 

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید بچه ها با رضایت والدین واکسن بزنند و واکسن های سینوفارم و پاستوکووک برای بچه ها تایید شده است و والدین باید در این رابطه و با رضایت خودشان اقدام کنند.

 

وی ادامه داد: به هر حال بچه ها در معرض این بیماری هستند و می توانند ناقلان خوبی برای انتقال این بیماری به بزرگسالان و سالمندان باشند.

 

وی در مورد تصمیم گیری در رابطه با بازگشایی مدارس گفت: در حال حاضر بسیاری از مدارس به صورت محدود بازگشایی شده اند، برخی نیز حضوری شده اند اما بعد از شیوع این بیماری مجدد به صورت مجازی امر آموزش را پیگیری می کنند.

 

شهیاری در مورد تجهیزات بیمارستانی برای بیماران نیاز به بستری گفت: در حال حاضر تلاش های خوبی انجام شده است تا این تجهیزات کامل شود، بنا به دستور رییس جمهور نیز قرار است منابع مالی برای تامین داروهای مورد نیاز کرونا انجام شود.

 

 

کد خبر 1144025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha