بهره برداری از طرح های عمران روستایی توسط بنیاد مسکن فارس به مناسبت دهه مبارک فجر

زمانی گفت: بنیاد مسکن فارس به مناسبت دهه مبارک فجر طرح های متعدد عمران روستایی را با هدف محرومیت زدایی در شهرستان های فارس به مرحله بهره برداری رسانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عطا الله زمانی»، امروز (چهارشنبه 13 بهمن) با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن فارس به مناسبت دهه مبارک فجر در رساتای محرومیت زدایی در جمع خبرنگاران گفت: به مناسبت چهل و سه سالگی انقلاب اسلامی و دهه فجر شاهد افتتاح و بهره برداری از طرح های عمران روستایی و محرومیت زدایی در داراب هستیم.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس افزود: بخشی از این طرح ها که عملیات اجرایی آن از سال های گذشته آغاز شده اکنون به مرحله افتتاح رسیده است که شامل مقاوم سازی بیش از 14 هزارو 295 واحد مسکونی با اعتباری بالغ بر 271میلیارد و 397 میلیون تومان در بخش روستایی و شهری است.

وی اضافه کرد: 13هزار و826 جلد سند مالکیت در بخش روستایی و شهری در داراب صادر شده و تهیه طرح هادی برای تمامی روستاهای بالای 20 خانوار در این سال ها نیز انجام شده است.

زمانی از افتتاح 828 واحد مسکن روستایی آسیب دیده از سیل و بلایای طبیعی نیز در داراب خبر داد و گفت: برای بهسازی و بازسازی این واحدهای مسکونی 852 میلیارد و 840 میلیون ریال از محل آورده متقاضیان و تسهیلات بنیاد مسکن هزینه شده است و در دهه فجر امسال شاهد افتتاح چهار هزار متر مربع آسفالت و توسعه معابر روستایی در روستای «شاه ابوذکریای» این شهرستان با اختصاص 6276 میلیون ریال اعتبارات ملی هستیم.

وی ادامه داد: پروژه «نهضت ملی مسکن داراب» نیز در دهه فجر امسال کلید خورده است و برای اجرای این طرح سه هزار و 600 میلیارد ریال خودیاری متقاضیان و یک هزار و 80 میلیارد ریال تسهیلات بنیاد مسکن پیش بینی شده و 720 خانوار از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

زمانی اعلام کرد: همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی و با مشارکت بنیاد مسکن از طرح بهسازی و بازسازی  یک هزار و 918 واحد مسکونی در استان فارس بهره برداری می شود که این واحدهای مسکونی با بهره گیری از 11 هزار و  245 میلیارد و 540 میلیون  ریال آورده افراد و تسهیلات کم بهره بنیاد مسکن بهسازی و بازسازی شده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس از بهره برداری از 24 طرح بهسازی و توسعه روستایی در قالب طرح های هادی در دهه فجر انقلاب اسلامی نیز خبر داد و عنوان کرد: این طرح ها با 69 میلیارد و 878 میلیون ریال اعتبارات استانی ، 152 میلیارد و 795 میلیون ریال اعتبارات ملی و در مجموع با 222 میلیارد و 673 میلیون ریال اعتبار اجرا شده است.

وی افزود: طرح هادی سند توسعه 10 ساله روستاها و نقشه راه برای محرومیت زدایی در مناطق روستایی است و طرح های یاد شده در شهرستان های مرودشت، اوز، لارستان، شیراز، خفر، جهرم، مهر، ممسنی، لامرد، کوهچنار، کازرون، فیروز آباد، فسا، سروستان، زرین دشت، داراب، اقلید، آباده و رستم به اجرا درآمده است.

زمانی اضافه کرد: عملیات اجرایی و کلنگ زنی 10 طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس در دهه فجر امسال نیز آغاز شده است و این طرح ها در شهرستان های قیر و کارزین، بوانات، دارب، شیراز، فسا، ممسنی، نی ریز و لارستان آغاز شده است.

وی با اشاره به برخورداری آباده از طرح هادی گفت: همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی 102 خانوار روستای «فیروزی» شهرستان آباده از مزایای طرح هادی روستایی بهره مند شدند و این طرح شامل  یکصد متر طول جدول سنگی، 450 مترمربع جداره سازی با کاهگل نانو، 120 مترمربع نمای آجری با آجر سنتی، 140 متر طول آزاه سنگی با هر چینی آجری و  700 مترمربع سنگ فرش با قاب است که با یک هزار میلیون ریال اعتبار استانی و چهار هزار و 145 میلیون ریال اعتبار ملی انجام شده است.

زمانی ادامه داد: طرح بهسازی و بازسازی  182 واحد مسکن روستایی خسارت دیده از سیل و بلایای طبیعی در آباده این شهرستان همزمان با دهه فجر افتتاح و بهره برداری شده که در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و روستاهای این شهرستان اجرا شده است.

وی اعلام کرد: همزمان با دهه فجر انقلاب در شهرستان اقلید طرح بازسازی و بهسازی 235  واحد مسکن آسیب دیده از حوادث در شهرستان اقلید با 242 میلیارد و 50 میلیون ریال آورده متقاضیان و تسهیلات بنیاد مسکن به بهره برداری رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس ادامه داد: 2 طرح هادی و بهسازی روستایی نیز همزمان با دهه فجر در روستاهای «باصری آقاجان» و «باصری هادی» اقلید به بهره برداری می رسد.

وی تاکید کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان یکی از نهادهای برخاسته از نظام جمهوری اسلامی اقدامات موثر و ارزشمندی در روستاها و برای ساکنین محروم آنها انجام داده و فعالیت‌ های عمران روستایی یكی از مهمترین و اصلی ترین اقدامات بنیاد مسكن انقلاب اسلامی ‌در عمران و آبادی روستاهای كشور است.

کد خبر 1144062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha