نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد ۱۵ تا ۲۲ بهمن برگزار می شود

حسین زاده حسین زاده با تاکید بر اینکه سیاست گذاری جشنواره فجر در تهران اتفاق می افتد و بسته ۱۶ فیلمی در اختیار استانها قرار خواهند داد اما امیدواریم بقیه فیلم ها را هم اکران کنیم، گفت:نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد ۱۵ تا ۲۲ بهمن برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد حسین زاده» امروز(۱۳ بهمن) در نشست خبری نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر و تسلیت به مناسبت رحلت مرجع عالیقدر جهان اسلام آیت الله صافی گلپایگانی گفت:جشنواره نوزدهم در استان همزمان با جشنواره کشوری در حال برگزاری است و بنا به تصمیمی که در استان داشتیم از مجموعه فعالان حوزه هنر دعوت کردیم که در بحث برگزاری کیفی و کمی کمک کنند تا آنچه به عنوان رویداد مهم هنری در حال برگزاری است پررنگ شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با بیان اینکه شهرداری مشارکت خوبی داشته و اتفاقات خوبی رقم خواهیم زد، افزود:کمیته نقد و پژوهش با محوریت مدیر حوزه هنری استان راه اندازی شده تا در کنار اکران فیلم فضای نقد هم در اختیار علاقمندان قرار بگیرد که هم مسائل آموزشی داشته باشد و هم موارد پژوهشی.

 

وی با اشاره به اینکه بسیج رسانه به کمک ما آمدند تا حضور اهالی رسانه را پررنگ تر داشته باشیم، ادامه داد:کمیته سلامت هم برای این جشنواره در نظر گرفتیم تا سلامت علاقمندان را حفظ کنیم همچنین سیمرغ سینمای خراسان هم برگزار خواهیم کرد لذا تلاش داریم کار جمعی را در استان تمرین کنیم و دستگاههایی که در حوزه هنری اثرگذار هستند را تجمیع کنیم.

 

حسین زاده با تاکید بر اینکه سیاست گذاری جشنواره فجر در تهران اتفاق می افتد و به همه استان ها هم بسته ۱۶ فیلمی در اختیار قرار خواهند داد اما امیدواریم با جلب رضایت تهیه کنندگان بقیه فیلم ها را هم اکران کنیم و تا این لحظه فیلمهای موقعیت مهدی، لایه های دروغ، ماهان، هانا، بیرو، بی رویا، برف آخر، دسته دختران، زد، خائن کشی، ملاقات خصوصی، مرد بازنده، بدون قرار قبلی، شب طلایی، شادوران و شهرک در جشنواره مشهد اکران خواهند شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با تاکید بر اینکه تلاش میکنیم تمام سینماها در مشهد اکران فیلم ها را داشته باشند، گفت:ما حدود یکماه قبل وضعیت آبی را داشتیم و حضور مردم در سینما ها با توجه به شرایط وضعیت آبی بود و امروز که وضعیت قرمز است نگران سلامت مردم هستیم و موظف به حفظ سلامتی علاقمندان به سینما هستیم لذا به احتمال قوی سینماها با ۳۰ درصد ظرفیت ها اکران فیلم ها را خواهند داشت.

 

وی با اشاره به اینکه برای حضور مردم شروطی مثل واکسیناسیون بر اساس کد ملی مورد نظر است و امیدواریم حضور مردم مشهد با توجه به تعدد سینما حضور خوبی باشد، ادامه داد:سینماهای آفریقا، هویزه، سیمرغ، ویلاژ توریست، اطلس، گلشن، پارک بازار و برفی ۸ سینمایی هستند که اکران در آنها صورت می گیرد.

 

«مجید عسکری» رئیس حوزه هنری خراسان رضوی هم در این نشست ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر با بیان اینکه کمیته نقد و پژوهش راهبردهایی را سرلوحه کار خودش قرار داده، گفت: اول نگاه پژوهش محور به عنوان یک زیر ساخت آموزشی تا در آینده سینمای استان ماندگار شود لذا دعوت کردیم از تعدادی از منتقدین و پژوهشگران سینما تا فیلم ها را مورد نقد قرار بگیرند و بنا داریم این کمیته در بلند مدت باعث شکل گیری ارتباطات منسجم و تولیدات محتوایی داشته باشیم.

 

«مهدی شاد» هم در این نشست گفت گفت:طبق درخواستی که از مدیرکل ارشاد استان برای افزایش سهمیه اصحاب رسانه داشتیم، این موضوع محقق شد و سهیمه اصحاب رسانه در نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد دو برابر شده که در کنار این اتفاق سهمیه قابل توجهی هم برای فعالان رسانه های غیر رسمی لحاظ شد.

 

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی افزود:ما به جهت تقویت رویداد رسانه ای جشنواره درخواستی کردیم که رسانه ها در تمام سینماها حضور فعال داشته باشند که ۸ رسانه در طول جشنواره فجر فعال خواهند بود و بسته های خبری تولید خواهند کرد.

 

وی با اشاره به اینکه سازماندهی دوستان اهالی اندیشه در استان شکل گرفته و برای تمام فیلمهایی که اکران می شود، نقد و بررسی خواهیم داشت، ادامه داد: کمیته نقد و بررسی موظف شدند نسبت به آثار جشنواره یادداشت تهیه کنند همچنین آمادگی داریم یادداشت های مردمی را در رسانه ها منعکس کنیم.

کد خبر 1144085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha